Viva kouluttaa uusia tukihenkilöitä

Kuurojen Liiton viittomakielinen vapaaehtoistoiminta Viva  kouluttaa jälleen uusia tukihenkilöitä.

Tukihenkilöt toimivat eri-ikäisten viittomakielisten kuurojen asiakkaiden tukena, osallistuen yhdessä sovittuihin arkisiin puuhiin. Tukihenkilönä toimimiseen kuuluu esimerkiksi seuran pitämistä, saattajana toimimista, keskustelua tai harrastuksiin osallistumista.

Koulutuksen kesto on 40 tuntia ja se toteutuu kahtena viikonloppuna, 14.-16.9. ja 28.-30.9.2018 leirikeskus Kalliopirtissä Kärkölässä.

Koulutuksen suorittaminen edellyttää molempiin viikonloppuihin osallistumista. Viikonloppuihin sisältyy mm. ryhmätyöskentelytaitoja, asiakkaan kohtaamista, itseensä ja toisiin tutustumista, draamaharjoituksia asiakastilanteista ja keskusteluja. Koulutuksen käytyäsi voit toimia Vivan tukihenkilönä itsellesi sopivina ajankohtina.

Ilmoittautuminen sähköpostitse tai tekstiviestitse viimeistään 12.8.2018. Ilmoittautumisajan päätyttyä kaikki hakijat haastatellaan ja heistä noin 10 valitaan mukaan koulutukseen. Koulutus on osallistujille täysin ilmainen, myös matkakulut korvataan. Koulutuksesta saa todistuksen.

Katso lisätietoja viittomakielellä Facebookista: Viittomakielinen Vapaaehtoistoiminta Aliisa Lehtonen

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: Aliisa Lehtonen, aliisa.lehtonen@kuurojenliitto.fi 044-7525261

Ladattavat tiedostot