13.3.2018

30. Kuurojen valtakunnalliset kulttuuripäivät toukokuussa

• Oranssi banneri
Suomen suurin viittomakielinen kulttuuritapahtuma, Kuurojen valtakunnalliset kulttuuripäivät, valtaa Hämeenlinnan Verkatehtaan 26.-27.5.2018. Tapahtuma toteutetaan nyt 30. kerran.

Kulttuuripäivien järjestäjinä ovat Kuurojen Liiton kulttuurituotanto yhdessä Kanta-Hämeen Viittomakieliset ry:n kanssa. Tapahtumaa edeltävänä perjantaina Kanta-Hämeen Viittomakieliset ry järjestää hauskaa ohjeisohjelmaa Hämeenlinnassa.

Kuurojen yhdistykset, koulut, kuurot, huonokuuloiset ja kuulevat ensi- ja äidinkieleltään viittomakieliset voivat osallistua kulttuuripäiville kilpailijoina eri taidelajeissa, kuten lavaesitys-, kuvataide-, käsityö- ja valokuvaustaide-sarjoissa. Lisätietoa ilmoittautumisista eri kilpailusarjoihin löydät kulttuuripäivien verkkosivuilta. Toivomme, että yhdistykset ja koulut kertovat tästä mahdollisuudesta jäsenilleen ja oppilailleen, jotta saamme monipuolista ja elämyksellisiä kulttuuriesityksiä tapahtumaamme. Viimeinen ilmoittautumis- ja maksupäivä kilpailuihin on 20.4.2018.

Kuurojen valtakunnalliset kulttuuripäivät ovat samalla järjestöjen ja erilaisten tahojen verkostoitumistapahtuma, sekä ajankohtaisten aiheiden keskustelupaikka. Tapahtuma houkuttelee runsaasti kävijöitä ja monena vuonna jopa kolmannes koko Suomen kuurojen yhteisöstä on ollut mukana. Kulttuuripäivät on ikärajaton tapahtuma. Kaikenikäiset kuurot, huonokuuloiset ja kuulevat ovat tervetulleita mukaan. Kulttuuripäivät tulkataan osittain puheelle. Tapahtumapaikka Verkatehdas on esteetön. Osta liput joko etukäteen Ticketmaster-verkkokaupasta tai paikan päällä.

Tule mukaan nauttimaan viittomakielisistä esityksistä, taiteesta, yhdessäolosta, keskusteluista, herkullisesta ruuasta, monipuolisesta toiminnasta ja kauniista Hämeenlinnasta koko viikonlopun ajaksi. Kulttuuripäivät antaa uusia kokemuksia ja mahdollisuuden nauttia rikkaasta viittomakielisestä kulttuuristamme!

Hyödyllisiä linkkejä