-A A +A
3.11.2017

Kuurojen kansanopisto täytti 30 vuotta

Kuurojen kansanopisto juhlisti 30-vuotista taivaltaan 2.11. juhlaseminaarilla ja 3.11. workshopeilla. Monipuolinen joukko entisiä ja nykyisiä opiskelijoita sekä työntekijöitä osallistui juhlahumuun.

Kuurojen kansanopisto on perustettu vuonna 1987, eli samana vuonna kuin Valkea talo otettiin käyttöön. Juhlapuheiden lomassa Kuurojen Liiton toiminnanjohtaja Markku Jokinen muisteli, miten Valkea talo ja Kansanopisto nousivat kirjaimellisesti paljaalta kalliolta. Muun muassa legendaariset Runo Savisaari ja Liisa Kauppinen olivat paikalla muuraamassa peruskiveä.

Tänä päivänä Kuurojen kansanopisto tarjoaa viittomakielen opetusta, täydennyskoulutusta, maahanmuuttajakoulutusta kuuroille ja suomen kielen opetusta kuuleville maahanmuuttajille. Lisäksi tarjolla on erilaisia lyhytkursseja.

Kuurojen kansanopiston rehtori Isa Biese kertoi, että Kuurojen kansaopiston erottaa muista kansanopistoista sen erityispiirre; viittomakielinen koulutus. Kuurojen kansanopisto on ainutlaatuinen oppilaitos Suomessa.

Juhlapuheiden lomassa vilahteli tulevaisuuden suuntaviivoina muun muassa kansainvälistyminen, yhteistyön monipuolistaminen eri tahojen kanssa ja eri kohderyhmien huomioiminen.

Saa nähdä mitä seuraavat 30 vuotta tuovat tullessaan Kuurojen kansanopistolle!

Hyödyllisiä linkkejä

Yhteystietomme