9.7.2018

Kuurojen Liitto järjestää SuomiAreenassa keskustelun

Kuurojen Liitto on jälleen mukana SuomiAreena -tapahtumassa Porissa. Liitto järjestää tapahtumassa 16.7. keskustelutilaisuuden yhteistyössä Suomen Romanifoorumin ja SámiSoster ry:n kanssa. Liiton toimintaan voi tutustua myös Kansalaistorilla 16.-18.7.

MTV:n SuomiAreena -tapahtuma järjestetään 16.-20. heinäkuuta Porissa. Kuurojen Liitto on nyt toista kertaa mukana, ensimmäistä kertaa myös keskustelun järjestäjätahona.

Kuurojen Liiton, Suomen Romanifoorumin ja SámiSoster ry:n yhteinen keskustelutilaisuus järjestetään ma 16.7. klo 16-17 Kaupungintalon pihalla. Keskustelun teemana on Saamelaiset, romanit ja viittomakieliset - samanarvoisia, erilaisia vai "hankalia"?  ja sen juontaa Ylen toimittaja Tapio Pajunen. Keskustelemassa ovat Kuurojen Liiton toiminnanjohtaja Markku Jokinen, kirjailija Juhana Salonen, erityisasiantuntija Juha Guttorm, toimittaja Miriam Schwartz ja meppi Sirpa Pietikäinen. Keskustelua voi seurata myös suorana verkkolähetyksenä MTV:n Katsomon kautta, suora linkki ohessa.

Kuurojen Liiton toimintaan voi tutustua myös Kansalaistorilla kolmen päivän ajan 16.- 18.7. Tule haastamaan meitä viittomabattleen ja voit voittaa kivan narurepun! Löydät meidät Porin kävelykadulta.

Viittomakieleen on mahdollista saada myös pikakoulutusta! Liiton puheenjohtaja Jaana Aaltonen ja toimittaja Netta Keski-Levijoki vetävät ke 18.7. klo 9.30 MTV-lavalla Opi viittomaan vartissa! tuokion. Viittomia opettelemassa on myös Marttaliiton pääsihteeri Marianne Heikkilä.

Porin Kuurojen Yhdistys järjestää puolestaan SuomiAreena-viikon kunniaksi kaikille avoimen illanvieton yhdistyksellä ma 16.7. klo 17.30 alkaen (Länsipuisto 26, Pori). Luvassa kivaa ohjemaa sekä pieni yllätys! Kahvio on auki, maksu käteisellä.

Nähdään Porissa!

Hyödyllisiä linkkejä