-A A +A
10.7.2017

Kuurojen Liitto Porin kesässä

Tänä vuonna Kuurojen Liitto on ensimmäistä kertaa mukana Porissa SuomiAreena –tapahtumassa. Liitolla on Porin kauppatorilla ständi ja muuta ohjelmaa kolmen päivän ajan 10.-12.7. Paikalla on myös liiton edustajia lobbaamassa viittomakielten ja liiton toiminnan puolesta.

SuomiAreena on kesäisin järjestettävä poliittinen keskustelutapahtuma. Tänä vuonna SuomiAreena juhlistaa satavuotiasta Suomea ja vuoden teema on Suomi100 – Yhdessä. SuomiAreena järjestetään vuosittain samanaikaisesti Pori Jazzin kanssa.

Kuurojen Liitolla on tapahtumassa ständi, jossa kävi jo ensimmäisen päivän aikana satoja vieraita. Liiton onnenpyörä on vetonaula ja palkintoämpärit menevät kuin kuumille kiville, lisäksi #kesäviittomat -kampanjassa opetetaan erilaisia kesäisiä ja festareillekin sopivia viittomia. Paikalla ovat työntekijöiden lisäksi toiminnanjohtaja Markku Jokinen ja puheenjohtaja Jaana Aaltonen. Aaltonen on syntyperäinen porilainen, joten hän on törmännyt useisiin paikallisiin tuttuihinsa. Aaltonen ja Jokinen molemmat ovat tavanneet ja tulevat tapaamaan tapahtuman aikana useita tunnettuja vaikuttajia.

Maanantaina aamupäivän aikana nähtiin myös MTV-lavalla stand up -koomikko Gavin Lilleyn esitys. Lisäksi maanantai-iltana Porin kuurojen yhdistyksellä oli tupa täynnä kun viittomakieliset kokoontuivat sinne kahvittelemaan. Ministeri Pirkko Mattilakin ehti piipahtaa keskustelemassa sote-uudistuksesta.

SuomiAreenassa viittomakieliset tulevat nähdyiksi ja kuulluiksi monella tapaa.

Hyödyllisiä linkkejä

Yhteystietomme