8.10.2018

Kuurojen museon uuden näyttelyn avajaisseminaari 20.10. – keskustelu historian vääryyksistä jatkuu

Kuurojen museon uusi näyttely tekniikan hyvistä ja huonoista puolista avautuu 20.10. Samassa yhteydessä järjestetään seminaari, jossa aiheena on lisäksi historian vääryydet.

Kuurojen Liitto ja Kuurojen museo järjestävät yhteistyössä seminaarin ja näyttelyn avajaistapahtuman Valkean talon auditoriossa ja Kuurojen museon näyttelytilassa 20. lokakuuta 2018 klo 12-16. Tapahtuman yhteydessä avataan ja esitellään Kuurojen museon uusi vaihtuva näyttely Hyvä, paha tekniikka, jossa pohditaan tekniikan vaikutusta kuurojen elämään.

Seminaarin toisena keskeisenä aiheena on Historian vääryydet, joka käsittelee viittomakielisiin kohdistuneita vääryyksiä Suomen historiassa ja tapahtumien hyvittämistä. Puheenvuoron pitävät opettaja Maija Koivisto Kuurojen kansanopistosta ja pääsihteeri Kaari Mattila Ihmisoikeusliitosta. Aihe oli esillä jo keväällä järjestetyssä Ihmisoikeusliiton seminaarissa ja sitä sivuttiin myös SuomiAreenassa kesällä järjestyssä keskustelutilaisuudessa.

Seminaarin päättää paneelikeskustelu.

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. Mukaan mahtuu 140 ensimmäistä, lisätietoja ja ilmoittautumislinkki ohessa.

Hyödyllisiä linkkejä