-A A +A
7.9.2017

Miten tablettia tai läppäriä voi hyödyntää viittomakielen opetuksessa?

Kuurojen Liitto ja Kuurojen kansanopisto järjestävät ainutlaatuisen koulutuksen viittomakielen opettajille. Koulutuksessa perehdytään digiteknologian hyödyntämiseen erityisesti äidinkielen opetuksessa.

Kuurojen Liitto julkaisi viime vuonna Kurkistus korpuksiin -materiaalin, joka on suunnattu viittomakieli äidinkielenä opetukseen. Eräänlaisena jatkona materiaalille järjestetään nyt viikonlopun mittainen koulutus, jossa opettajat pääsevät itse kokeilemaan eri sovelluksia, ohjelmia, sanakirjoja ja jakamaan myös opetuksessa käyttämiään ideoita.

Koulutuksella Kuurojen Liitto haluaa vahvistaa viittomakielen opettajien ammattitaitoa ja tarjota myös mahdollisuuden opettajien verkostoitumiselle.  Viittomakielen opettajat ovat toistaiseksi olleet kovin yksin digitekniikan soveltamisen kanssa, vaikka vuosi sitten käyttöön otettu opetussuunnitelma velvoittaa tekniikan monipuoliseen hyödyntämiseen osana opetusta.

Kurssin lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet löytyvät oheisesta linkistä.

Hyödyllisiä linkkejä

Yhteystietomme