-A A +A
19.9.2016

Nyt juhlitaan kansainvälistä kuurojen viikkoa

Kansainvälisen kuurojen viikon ytimessä on maailman kuurojen yhteenkuuluvuus ja solidaarisuus sekä tämän vahvan yhteisöllisyyden juhlistaminen yhdessä muun maailman kanssa. Kuurojen Liitto juhlistaa viikkoa verkkobileillä.

Syyskuun viimeisellä viikolla 19.–25.9. vietetään taas kansainvälistä kuurojen viikkoa, jonka teemaksi Kuurojen maailmanliitto (WFD) on tänä vuonna nimennyt With Sign Language, I am Equal.  Juhlaviikolla halutaan tukea ja vahvistaa edunvalvontatyötä kuurojen ja kaikkien viittomakielisten oikeuksien parantamiseksi eri puolilla maailmaa. Eri maiden kuurojen järjestöt pyrkivät erilaisin kampanjoin kiinnittämään huomiota viittomakielisten kuurojen arkielämän haasteisiin ja huolenaiheisiin.

Kuurojen Liitto juhlistaa viikkoa perjantaina 23.9. klo 18–20 lähettämällä viihteellisen juhlalähetyksen suorana osoitteessa: www.kuurojenliitto.fi/ajankohtaista/kl-studio/suora-lahetys. Luvassa on hieno ilta: omakielistä yhteisöllistä juhlintaa suoran lähetyksen muodossa. Verkkobileet juontavat Netta Keski-Levijoki ja Rami Kiiskinen. Ohjelmassa on myös tulkkaus suomen kielelle. Bileiden hashtagina somessa #verkkobileet2016

Viittomakielisten yhteisöä kannustetaan järjestämään omia katselujuhliaan yhdistyksillä tai kotona, yksin tai porukassa.

Kansainvälistä kuurojen päivää on vietetty jo vuodesta 1958. Myöhemmin päivä laajentui nykyiseen viikon muotoon. Viikko huipentuu sunnuntaina vietettävään kuurojen päivään.

Yhteystietomme

Kuurojen Liitto