13.9.2018

Sankarimme Liisa Kauppinen

Vastikään julkaistiin kirja nimeltään Sankaritarinoita tytöille (ja kaikille muille) - kertomuksia rohkeista naisista Minna Canthista Almaan. Kirjassa on mukana 60 sankaria, joista yksi on ihmisoikeuksien puolustaja, järjestöneuvos Liisa Kauppinen.

Sankaritarinoita tytöille on kirja rohkeista suomalaisista naisista eri vuosikymmeniltä. Se kertoo sankareista, jotka ovat kulkeneet omia polkujaan ja saaneet siten aikaan jotain hienoa tai tärkeää. Värikäs ja iloinen teos ilahduttaa kaikkia pienimmistä lukijoista vanhimpiin. Satumuotoon kirjoitetut tarinat rohkaisevat uskomaan itseensä ja tavoittelemaan unelmia.

Me kaikki voimme olla sankareita!

Kirja toteutui yhteisörahoituksen ansiosta ja samalla järjestettiin äänestys kirjaan tulevista henkilöistä. Viittomakielinen yhteisö äänesti Liisa Kauppisen puolesta ja niin hän päätyi kirjaan. Hän on iloinen siitä, että kirjan kuulevien henkilöiden joukkoon pääsi yksi kuuro.

- Haluan kiittää kaikkia, jotka äänestivät minua!

Liisa Kauppinen toivoo, että kaikista kuuroista tytöistä ja pojista kasvaa isoina sankareita, jotka edistävät rohkeasti kuurojen yhdenvertaisuutta ja elämänlaatua.

Hyödyllisiä linkkejä