-A A +A
7.9.2017

Suurien tunteiden naisseminaari

Kuurojen Liiton naisasiain työryhmä ja Kuurojen kansanopisto järjestivät 1.-3.9.2017 kuurojen naisten seminaarin. Seminaari pidettiin lauantaina ja sunnuntaina Helsingissä kuurojen yhdistyksen tiloissa. Lisäksi perjantai-iltana kulttuurin ystäville oli tarjolla Bernardan talo -teatteriesitys.

Kuurojen naisten seminaareja ei ole järjestetty vähään aikaan, joten tätä seminaaria ehdittiin jo odottaa.

Seminaarissa oli noin 50 osallistujaa ja luennoitsijoina toimivat oikeustieteen maisteri Eeva Tupi, järjestöneuvos Liisa Kauppinen, tohtorikoulutettava Nina Sivunen, työllisyyskoordinaattori Virpi Thurén, media-alan yrittäjä Salla Fagerström, KM koulutettu lähisuhdeväkivaltatyön avainhenkilö Sanna Paasonen, opiskelija Regina Kankaanpää, opiskelija Olga Green ja opettaja Maija Koivisto.

Aiheina olivat muun muassa maailman kuurojen naisten asema, kuurojen naisten työllisyys ja väkivallan eri muodot.

"Palautteiden perusteella osallistujat pitivät eniten henkilökohtaisista kokemuksista ja ylipäätään siitä, että tietoa oli saatavilla viittomakielellä", kertovat järjestäjät Maija Pulkkinen ja Aliisa Lehtonen.

Katso videosta seminaarin tunnelmia ja paikallaolijoiden haastatteluja.

Yhteystietomme

Kuurojen Liitto