22.1.2018

Työelämän tietopaketti viittomakielellä

• Työelämätietopaketti
Mietitkö, mikä olisi sinulle sopiva ammatti koulun jälkeen? Oletko ollut jo pitkään samassa työssä tai työttömänä tai pohdit jostain muusta syystä ammatinvaihtoa? Tarvitsetko apua työhakemusten ja CV:n tekoon? Tiedätkö, miten työhaastattelussa pitäisi toimia? Entä mitä tiedät työelämätulkkauksesta?

Viittomakielisessä kirjastossa on julkaistu viittomakielinen tietopaketti, joka käsittelee työelämän ja työnhaun perusasioita.

Kuurojen Liiton työllisyyskoordinaattorit, Viittomakielinen kirjasto ja Yritystä!-hanke ovat yhdessä tuottaneet 10 videota tietopakettiin. Niiden avulla voit päivittää tietojasi työelämästä, saada rohkaisua tulevaisuuden suunnitelmillesi ja tietoa esimerkiksi yrittäjyydestä. Lisäksi yksi videoista neuvoo, miten voit toimia, jos koet tulleesi syrjityksi työnhaussa.

Kaikki tietopaketin videot ovat viittomakielisiä ja niissä on valittavana tekstitykset suomeksi ja ruotsiksi.

Hyödyllisiä linkkejä