-A A +A
20.3.2017

Viittomakieliset nuoret etsivät reseptejä menestykseen pohjoismaisessa nuorisoseminaarissa

• Nordic Youth Festival poster
Pohjoismaisen nuorisoseminaarin järjestelyvastuu on tänä vuonna Kuurojen Liitolla. Seminaarin teemana on tällä kertaa "Recipes for Success".

Viidettä kertaa järjestettävä seminaari pidetään Hotel Katajanokalla 25. -26.3.2017. Menestyksen reseptejä etsitään viikonlopun aikana yli 50 osallistujan voimin, mukana on edustajia kaikista Pohjoismaista.

Lauantaina 25.3. klo 9-17 keskitytään yrittäjyyteen ja paikalla on viittomakielisiä kuuroja yrittäjiä eri Pohjoismaista. Sunnuntain 26.3. klo 9-14 aiheina ovat kuurojen opiskelijoiden yhteistyö ja positiivinen sisu.

Seminaarin yhtenä teemana on kuurojen nuorten työllistyminen; vuonna 2015 lähes 20 % valtaväestön nuorista oli työttömiä, mutta kuurojen nuorten työttömyysprosentti on vielä korkeampi. Lisäksi viikonlopun aikana keskitytään mahdollisuuksiin, verkostoitumiseen ja voimaantumiseen arjen haasteiden keskellä.

Luennoitsijoina toimivat viittomakieliset yrittäjät ja seminaarin vieraana nähdään myös nyhtökauran keksijä Maija Itkonen.

Seminaarin yhteydessä pidetään sekä Kuurojen Pohjoismaisen Nuorten Neuvoston että Kuurojen Pohjoismaisen Neuvoston kokoukset. Pohjoismaiden nuorisosihteereillä on lisäksi oma tapaaminen.

Osallistujille ja muille kiinnostuneille on tarjolla myös illanviettoa Nordic Deaf Pubissa, paikalle odotetaan saapuvaksi yli 100 pohjoismaalaista nuorta. Deaf Pubiin ovat tervetulleita kaikki 18 vuotta täyttäneet eikä erillistä ilmoittautumista tarvita.

Hyödyllisiä linkkejä

Yhteystietomme