-A A +A

Opisto

Haluaisitko opiskella viittomakielisessä ryhmässä? Tai haluatko oppia viittomakieltä? Oletko pinnistellyt luokassa kuulemisen kanssa? Would you like to learn Finnish and Finnish Sign Language? Tervetuloa meille! – Welcome!
Kuurojen kansanopisto on viittomakielinen oppilaitos. Kansainvälisessä opistossamme opiskelee kuuroja, huonokuuloisia ja kuulevia opiskelijoita useista eri maista. Opettajamme ovat omien alojensa ammattilaisia, joilla on vankka kokemus viittomakielialasta.

Koulutustarjonnassamme on valinnanvaraa sekä viittomakielisille, huonokuuloisille että kuuleville opiskelijoille. Yksi tärkeimmistä tavoitteistamme on tukea viittomakielisten opiskelijoiden vahvaa viittomakielistä identiteettiä. Huonokuuloisille tarjoamme mahdollisuuden esteettömään opiskeluun. Pyrimme myös edistämään kuulevien viittomakielen taitoa sekä lisäämään tietoa viittomakielisistä. Meillä voi myös suorittaa muun muassa Humakin avoimen ammattikorkeakoulun opintoja sekä Jyväskylän avoimen yliopiston kursseja.

Kuurojen kansanopisto on perustettu vuonna 1987 ja sen omistaa Kuurojen Liitto.

Tervetuloa opiskelemaan ainutlaatuiseen oppimisympäristöön!

Toimitilat

Kuurojen kansanopisto sijaitsee Valkeassa talossa Helsingin Pohjois-Haagassa. Valkeassa talossa toimii myös Kuurojen Liitto sekä muita kuulo- ja viittomakielialan järjestöjä. Myös Humanistisen ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämiskeskus sijaitsee Valkeassa talossa.
  • Opiskelijat kansanopiston aulatilassa.

Opistossamme on monipuoliset opetustilat, joita voi muunnella helposti ryhmätyötilaksi tai kokouskäyttöön. Arkipäivisin meillä opiskelevat voivat ruokailla Valkean talon ravintolassa opiskelijahinnoin. Opistolla on myös opetuskeittiö, jota voi käyttää tauko- ja ruokailutilana.

• Valkea talo

Asuntola

Kuurojen kansanopiston asuntola sijaitsee myös Valkeassa talossa. Asuntolassa on mahdollista majoittua kurssipäivien aikana 1-3 hengen huoneissa.
Hyödyllisiä linkkejä

Jokaisessa huoneessa on oma wc- ja suihkutila ja muutamassa huoneessa on myös televisio ja/tai jääkaappi. Majoittujien käytössä on yhteinen oleskelutila. Tilassa on minikeittiö, internet-yhteys sekä televisio.

Pyykinpesu ja kuivaus onnistuu pesutuvassamme pientä maksua vastaan.

Tiedustelut ja varaukset:
Erkki Välttilä
opistoisäntä
erkki.valttila(at)kuurojenkansanopisto.fi
puh. / txt: 040-7538983

Majoitushinnat

Majoitusmaksut opiston järjestämien lyhyiden kurssien ajaksi

• 1 hh:n huone 43,00 € / yö / huone
  • 2 hh:n huone 34,00 € / yö / hlö

Majoitusmaksut ulkopuolisille

• 1 hh:n huone 58,00 € / yö / huone
  • 2 hh:n huone 93,00 € / yö / huone (46,50 € / yö / hlö)
  • 3 hh:n huone 118,50 € / yö / huone (39,50 € / yö / hlö)

hintoihin sisältyy liinavaatteet ja pyyhkeet. Aamupala ei sisälly hintaan. Aamupalan voi tilata erikseen varauksen yhteydessä ja hinta vaihtelee 5,00 – 6,30 € / hlö.

Kuurojen kansanopiston yhteystiedot

Kuurojen kansanopisto sijaitsee Valkeassa talossa Helsingin Pohjois-Haagassa.
  • Kansanopisto kartalla
    Kuurojen kansanopisto kartalla. (Lähde: Google Maps)

TOIMISTO

Tuija Luoto