-A A +A

16.8.2017

Ville

• Kuuro poika koulussa

Kesäloma oli ihan parasta, mutta tietty liian lyhyt. Pääsin leirille, jossa kaikki osasi viittoa. Pelattiin ja leikittiin yhdessä. Harmi, että kaikki leiriläiset asuu niin kaukana. Omassa koulussa ei ole yhtään viittovaa kaveria. Vaikka ope yrittää, niin silti jään aina ulkopuolelle. Eniten toivon, että saisin koulusta kavereita ja ne osais viittoa. Ja tietysti toivon myös uutta reppua.

Pienten ja vähän isompienkin koululaisten toiveet ovat usein aika yksinkertaisia: että koulussa olisi kavereita, eikä kiusattaisi – samaa toivovat myös kuurot koululaiset. Kuuro lapsi tarvitsee opiskeluunsa kuitenkin avuksi myös viittomakielen tulkin. Valitettavasti tulkkaus ei aina järjesty toivotulla tavalla ja jos järjestyy, tulkki on paikalla vain oppitunneilla. Pieni koululainen on siten omillaan välituntien ja ruokailun ajan, eikä pysty muodostamaan kaverisuhteita samaan tapaan kuin muut lapset. Me autamme kuuroja lapsia ajamalla heidän etuaan ja järjestämme heille viittomakielistä toimintaa. Kuurolle lapselle on erittäin tärkeää päästä käyttämään viittomakieltä ja viettämään aikaa seurassa, jossa kieli ei ole este, vaan yhdistävä tekijä.

Tee nyt lahjoitus ja anna oma panoksesi kuurojen lasten hyvinvointiin!

Tee lahjoitus lähettämällä tekstiviesti

Lahjoita 10 €, lähetä tekstiviesti KUURO numeroon 16499
Lahjoita 15 €, lähetä tekstiviesti KUURO15 numeroon 16499

Tekstiviestilahjoitus toimii Elisan, Saunalahden, Telian, TeleFinlandin ja DNA:n liittymillä. Lahjoitus veloitetaan puhelinlaskulla.

Hyödyllisiä linkkejä

Yhteystietomme