Tätä teemme
-A A +A

Kulttuurituotanto

Liiton kulttuurituotanto tarjoaa viittomakielistä kulttuuria ja taidetta vauvasta vaariin. Kulttuuritapahtumilla on yhteisössä tärkeä sosiaalinen rooli.

Taidetta, iloa ja keskustelua kulttuurista

Viittomakieliset kulttuuritapahtumat tarjoavat paitsi elämyksiä, myös mahdollisuuden keskustella viittomakielisen yhteisön kulttuurin kehittymisestä ja muutoksista.
Hyödyllisiä linkkejä

Kuurojen Liiton kulttuurituotanto järjestää joka vuosi ison viittomakielisen kulttuuritapahtuman. Vuorovuosina järjestetään kuurojen valtakunnalliset kulttuuripäivät ja kuurojen seniorien kulttuuritapahtuma. Myös viittomakielinen filmifestivaali järjestetään kahden vuoden välein. Tapahtumat keräävät esiintyjiä ja katsojia ympäri Suomen nauttimaan sekä viittomakielisistä esityksistä että viittomakielisten tekemistä taidetöistä. Kulttuuritapahtumissa myös eri sukupolvet kohtaavat.

...Käy käsi uusi soihtuhun, kun toiselta se jää. Me valkaisemme elämää ja aikain hämärää...
- Lauri Pohjanpää: Soihdunkantajat

Eri puolilla Suomea järjestettävät kulttuuritapahtumat järjestetään yhteistyössä paikallisten yhdistysten ja muiden kumppaneiden kanssa. Kulttuurituotanto järjestää lisäksi erilaisia kansainvälisiä kulttuuritapahtumia. Kulttuurituotanto ylläpitää viittomakielisten ja viittomakieltä käyttävien kulttuurinharrastajien, taiteilijoiden ja kulttuuritoimijoiden verkostoa. Kuurojen Liiton kulttuurituotanto tekee myös yhteistyötä muiden kulttuuriorganisaatioiden kanssa, jotta erilaisista kulttuuri- ja taidetapahtumista saataisiin viittomakielisille saavutettavia. Kulttuurituotannon organisoimisesta liitossa vastaa kulttuurituottaja.

Sivu päivitetty 2.3.2015