DiDa-päätapahtuma Helsingin kaupunginmuseolla

Kuva: DiDa/ Yehia Eweis

Kansainvälisen vammaisten päivän verkostofestivaali Disability Day Art & Action tuo ajankohtaista keskustelua ja yllätyksellisiä esityksiä Helsingin kaupunginmuseolle 3.12.

DiDa – Disability Day Art & Actionin juhlinta huipentuu Helsingin kaupunginmuseolle kansainvälisenä vammaisten päivänä 3.12.2019 klo 17–21. Neljättä kertaa järjestettävä tapahtuma nostaa esiin vammaisia luovien alojen tekijöitä ja tuo vammaiskulttuurin kaikkien saataville. Tilaisuudessa edellisen vuoden vammaiskulttuuripalkito Vimman voittaja Silva Belghiti luovuttaa Tukilinjan ja Kynnys ry:n myöntämän 5000 euron palkinnon.

Tarjolla on raja-aitoja rikkovaa asiaohjelmaa, jossa keskustellaan mm. vammaisten syrjäytymisestä. Tapahtumassa kuullaan vammais- ja köyhyysaktivisti Pirkko Justanderia, poliittista toimijaa Dimitri Baltzaria sekä köyhyystutkija Tuula Paasivirtaa. Somevaikuttaja Kaisa Ojala eli AktivistiKaisa kertoo videotervehdyksessä, miten syrjäytymiseen voi vaikuttaa yksilötasolla ja kansanedustaja Bella Forsgrén (vihr.) pohtii syrjäytymiseen vaikuttamista poliittisin päätöksin.

Mahdollisimman saavutettavaksi tehdyn päätapahtuman musiikkitarjonnasta vastaavat koskettavista rap-lyriikoista tunnettu Opri sekä taiteen monilahjakkuus Dimitri Baltzar. Tapahtumassa saadaan nauttia myös Satu Kankaanpään koskettavasta viittomakielellä esitettävästä runosta Hiljainen äänekäs.

Koko ohjelma aikatauluineen on julkaistu DiDan verkkosivuilla. Löydät sieltä myös tapahtumien saavutettavuustiedot. Maksuttomaan tapahtumaan ovat tervetulleita aivan kaikki!

Hyödyllisiä linkkejä