Kuurojen museon uuden näyttelyn avajaiset

Tervetuloa Kuurojen museon uuden Kieli kuvissa – kuvia viittomakielen sanakirjoista -näyttelyn avajaisiin Valkeassa talossa pe 22.9 klo 15.30 alkaen.

Sanakirjoilla on ollut tärkeä rooli viittomakielten tunnetuksi tekemisessä ja viittomakielisen yhteisön identiteetin vahvistumisessa. Yli sadan vuoden aikana maassamme julkaistut sanakirjat ja viittomistot ovat heijastelleet viittomakielten asemaa sekä niihin liittyviä näkemyksiä. Näyttely esittelee näitä teoksia sekä niiden kuvamateriaalia.

Ohjelma:

• Jaana Aaltonen, Kuurojen Liitto
  • Ulla Rohunen, Työväenmuseo Werstas
  • Tiina Naukkarinen,  TyöväenmuseoWerstas
  • Leena Savolainen, Kuurojen Liitto

Tilaisuus on kaikille avoin, mutta tarjoilun vuoksi pyydämme ilmoittautumaan oheisella lomakkeella 18.9. mennessä.

Näyttelyyn tutustuminen

Näyttely Kieli kuvissa – kuvia viittomakielen sanakirjoista on avoinna Valkeassa talossa (Ilkantie 4, 00400 Helsinki) 25.9.2017 - 7.9.2018  perjantaisin klo 12-16 sekä sopimuksen mukaan (kuurojenliitto@kuurojenliitto.fi tai puh. 09 58031). Näyttelyyn on vapaa pääsy.

Lyhyet esittelyt näyttelyyn voi varata Kuurojen Liittoon tutustumiskäyntejä koordinoivalta Tiina Vihralta, tiina.vihra@kuurojenliitto.fi, tai puhelimitse 09-5803 431.

Lisätiedot näyttelystä: erikoistutkija Tiina Naukkarinen, tiina.naukkarinen@tyovaenmuseo.fi tai 040 528 6982.