PERUUTETTU! Viittomakielinen alueellinen foorumi HELSINKI

Helsingin alueellinen foorumi on valitettavasti jouduttu peruuttamaan. Peruutuksen syynä on 8.3. kaatunut soteuudistus, joka vaikutti merkittävästi perjantaiksi suunniteltuun ohjelmaan.

Viittomakieliset alueelliset foorumit järjestettiin ensimmäistä kertaa keväällä 2018. Tapahtumat saivat suuren suosion ja useassa yhdistyksessä tupa oli viimeistä paikkaa myöten täynnä. Monet toivoivatkin, että foorumeita järjestettäisiin vielä lisää ja nyt voimme iloksemme kertoa, että ensi keväänä toteutetaan viisi alueellista foorumia eri puolilla Suomea.

Kevään alueelliset foorumit järjestetään seuraavilla paikkakunnilla:

• 15.2. klo 10.00-15.00 Tampere (Kuurosokeiden Toimintakeskus, Insinöörinkatu 10)
  • 14.3. klo 10.00-15.00 Helsingfors, svensk introduktionsdag i Kuutio, Köpkroken 1 (3 vån.)
  • 15.3. klo 10.00-15.00 Helsinki (Valkea talo, Ilkantie 4)
  • 29.3. klo 10.00-15.00 Turku (Turun Kuurojenyhdistys, Läntinen Pitkäkatu 35, 3. krs)
  • 5.4. klo 10-15.00 Jyväskylä (Jyväskylän Kuurojen Yhdistys, Ilmarisenkatu 20)
  • 12.4. klo 10.00-15.00 Oulu (Valteri-koulu, Tervaväylän Lohipadon yksikkö, Myllytullinkatu 7)

Tilaisuuksien pääteemat ovat kielelliset oikeudet sekä osaamiskeskusmalli ja viittomakieliset palvelut. Alustuspuheenvuorot teemoista pitävät Kuurojen Liiton edunvalvonnan työntekijät. Lisäksi paikalle on kutsuttu sote-ja maakuntauudistuksen valmistelijoita ja kansanedustajaehdokkaita.

Tilaisuudet ovat kaikille avoimia, päivien tarkempi ohjelma julkaistaan lähempänä. Ilmoittaudu mukaan

Alueelliset foorumit järjestää yhteistyössä Kuurojen Liitto, Kuurojen Palvelusäätiö ja Suomen Kuurosokeat.

Hyödyllisiä linkkejä
Ladattavat tiedostot