Vivan tukihenkilökurssi, Kärkölä

Kuurojen Liiton viittomakielinen vapaaehtoistoiminta Viva kouluttaa jälleen uusia tukihenkilöitä. Tukihenkilöt toimivat eri-ikäisten viittomakielisten kuurojen asiakkaiden tukena, osallistuen yhdessä sovittuihin arkisiin puuhiin. Tukihenkilönä toimimiseen voi kuulua seuran pitämistä, saattajana toimimista, keskustelua, harrastuksiin osallistumista sekä vierailuja eri kohteissa.

Vapaaehtoistoiminta on joustavaa: voit toimia tukihenkilönä oman elämäntilanteesi mukaan. Sinun ei tarvitse miettiä asioita yksin, sillä tuemme sinua toiminnassasi. Pääset myös osallistumaan tukihenkilöiden ryhmätapaamisiin, koulutuksiin ja virkistyshetkiin.

Tukihenkilöt aloittavat käymällä kaksi maksutonta viikonloppukurssia. Voit valita kahden ensimmäisen kurssin välillä. Kolmas on kaikille yhteinen.

1. viikonloppu

15.-17.11.2019, Kärkölä

Keskustelupainotteinen ryhmä miehille ja naisille

2. viikonloppu

22.-24.11.2019, Hämeenlinna

Toimintapainotteinen ryhmä vain miehille

3. viikonloppu

29.11.-1.12.2019, Hämeenlinna

1. ja 2. ryhmien yhteinen viikonloppu

Koulutuksen suorittaminen edellyttää kahteen viikonloppuun osallistumista. Tunteja kursseilla kertyy yhteensä 40 ja sen päätteeksi saa todistuksen. Koulutus on osallistujille täysin ilmainen, myös matkakulut korvataan.

Viikonloppuihin sisältyy mm. ryhmätyöskentelytaitoja, asiakkaan kohtaamista, itseensä ja toisiin tutustumista, draamaharjoituksia asiakastilanteista ja keskusteluja. Koulutuksen käytyäsi voit toimia Vivan tukihenkilönä itsellesi sopivina ajankohtina.

Ilmoittautuminen sähköpostilla tai tekstiviestillä viimeistään 14.11.2019. Kaikki hakijat haastatellaan. Koulutukseen mahtuu mukaan 6-8 henkilöä / ryhmä.

Aliisa Lehtonen
Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori
aliisa.lehtonen@kuurojenliitto.fi
+358 44 7525 261 (tekstiviestit ja videopuhelut)

Lahjoita aikaasi.
Se on arvokkainta, mitä voit antaa.

Hyödyllisiä linkkejä
Ladattavat tiedostot