5.11.2018

DiDa -festivaalilla myös viittomakielistä ohjelmaa

Kansainvälisen vammaisten päivän verkostofestivaali Disability Day Art & Action tuo kantaaottavat keskustelut ja korkeatasoisia esityksiä Helsingin kaupunginmuseolle 3.12.

DiDa – Disability Day Art & Action tarjoaa taidetta, yhdessäoloa ja tapahtumia marras-joulukuussa ja huipentuu Helsingin kaupunginmuseolle kansainvälisenä vammaisten päivänä 3.12.2018 klo 16–22. Kolmatta kertaa järjestettävä tapahtuma nostaa esiin vammaisia luovien alojen tekijöitä ja tuo vammaiskulttuurin kaikkien saataville.

Päätapahtuman esiintyjiin kuuluu myös Visual Voice (kuvassa), jonka esityksissä laulujen upeat viittomakieliset tulkinnat viittoo näyttelijä Silva Belghiti. Lisäksi yhtyeessä vaikuttavat laulaja Laura Turunen ja tuottaja Juha-Miguel Peltomaa.

Tarjolla on myös kantaaottavaa asiaohjelmaa, lisäksi Helsingin kaupunginmuseolla on mahdollista ostaa laadukkaita käsitöitä myyjäisistä sekä nauttia Aula-työkodin Ravintola Liemen herkuista.

DiDan pääjärjestäjiä ovat Tukilinja, Kulttuuriyhdistys Suomen EUCREA ry, Abilis-säätiö, Aula-työkoti ja Vertaistaiteilijat hanke, Kynnys ry ja Kulttuuria kaikille -palvelu. Mukana yhteistyössä on myös Kuurojen Liitto.

Maksuttomaan tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki.

Hyödyllisiä linkkejä