20.2.2019

Eurooppa-ohjelmat

• Kolmen kuvan kollaasi, jossa ensimmäisessä vieraillaan Lontoossa, toisessa Brysselissä, ja kolmannessa istutaan pöydän ääressä.
Joko olet nähnyt Kuurojen Videon kolme Eurooppa-ohjelmaa? Brexit, Turvallinen EU sekä EU:n arvot ja tulevaisuus ovat vapaasti kaikkien katsottavissa.

Brexit
Lähde Gavin Lilleyn kanssa Iso-Britannian sydämeen, Lontooseen, jossa eletään epävarmoja aikoja. Brexit-äänestyksen myötä Iso-Britannia on eroamassa EU:sta, mutta miten tämä vaikuttaa sikäläiseen kuurojen yhteisöön?

Turvallinen EU
Tässä ohjelmassa pääset matkustamaan Charlotte Fagerströmin kanssa EU:n pääkaupunkiin, Brysseliin. Charlotte pohtii, mitä EU:n tietosuoja-asetus GDPR tarkoittaa ja miten kyberturvallisuus siihen liittyy. Onneksi vastaukset löytyvät läheltä: hän tapaa viittomakieliset europarlamentaarikot Helga Stevensin ja Ádám Kósan, jotka valaisevat asiaa kansantajuisesti.

EU:n arvot
Heidi Koivisto Robertson pohtii EU:n arvoja ja niiden merkitystä suomalaisessa kuurojen yhteisössä. Vieraaksi Heidi saa EUD:n hallituksen puheenjohtajan Markku Jokisen, joka vastaa mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Eurooppa-ohjelmat on toteutettu ulkoasiainministeriön Eurooppa-tiedottamisen tuella.

Hyödyllisiä linkkejä