23.9.2019

Kansainvälinen kuurojen viikko käynnistyi - perjantaina biletetään verkossa

Nyt vietetään kansainvälistä kuurojen viikkoa! Kuurojen maailmanliitto (WFD) on tänä vuonna nimennyt teemaksi Sign Language Rights for All. Suomessa suurimmat juhlat järjestetään verkossa perjantaina 27.9. Jo perinteeksi muodostuneet Verkkobileet järjestetään jo kuudetta kertaa.

Tervetuloa mukaan juhlimaan kanssamme verkon kautta:

Verkkobileet 2019: suora lähetys Valkean talon studiolta perjantaina 27.9. klo 18-20. Mukaan juhliin pääset osoitteessa www.kuurojenliitto.fi

Luvassa on mahtava ilta! Kaikki esitykset tulkataan myös suomeksi, joten verkkobileisiin ovat tervetulleita osallistumaan kaikki. Bileistä on muodostunut jo perinne, ja lähetystä katsotaan juhlatunnelmissa kotikatsomoissa ja kuurojenyhdistyksillä. Voit osallistua tunnelmaan myös somessa tägilla #verkkobileet2019

Kansainvälistä kuurojen päivää on vietetty jo vuodesta 1958. Myöhemmin päivä laajentui nykyiseen viikon muotoon ja sitä vietetään aina syyskuun viimeisellä viikolla. Kansainvälisen kuurojen viikon ytimessä on maailman kuurojen yhteenkuuluvuus ja solidaarisuus sekä tämän vahvan yhteisöllisyyden juhlistaminen yhdessä muun maailman kanssa. Juhlaviikolla halutaan myös tukea ja vahvistaa edunvalvontatyötä kuurojen ja kaikkien viittomakielisten oikeuksien parantamiseksi eri puolilla maailmaa.

Hyödyllisiä linkkejä