9.1.2019

Kiinnostaisiko sinua kouluttautua Ystäväpiiri-ryhmän ohjaajaksi?

Kuurojen Liitto aloittaa yhteistyön Vanhustyön keskusliiton (VTKL) Ystäväpiiri-toiminnan kanssa avaamalla uusia Ystäväpiiri-ryhmiä viittomakielisille ikäihmisille. Ryhmät tarjoavat vertaistukea yksinäisyyttä kokeville ikäihmisille sekä mahdollisuuden vuorovaikutukseen omalla kielellä. Ystäväpiiriryhmän tavoitteena on yksinäisyyden tunteen lievittäminen ja uusien ystävien löytäminen.

Ryhmiä varten järjestetään VTKL:n Ystäväpiiri-ohjaajakoulutus (viisi lähiopetuspäivää) viittomakielisille vapaaehtoisille ja Kuurojen Liiton aluetyöntekijöille Kuurojen kansaopistossa kevään 2019 aikana. Ennen koulutusta ohjaajiksi hakeville järjestetään haastattelu, jonka perusteella valitaan koulutukseen päässeet.

Kuusi Ystäväpiiri-ryhmää käynnistyy ympäri Suomea 3. koulutuspäivän jälkeen ja tavoitteena on, että kuhunkin ryhmään osallistuisi 4-8 henkilöä. Ryhmää ohjataan parityöskentelynä. Ryhmät kokoontuvat kerran viikossa noin kolmen kuukauden ajan (huhtikuusta 2019 alkaen).

VTKL:n Ystäväpiiri-toiminta vastaa koulutuksesta ja ryhmäohjauksesta.

Kuurojen Liitossa Ystäväpiiri-toiminnan yhteyshenkilönä toimii aluetyöntekijä Annukka Hiekkanen. Häneen voit ottaa yhteyttä ja pyytää lisätietoa:

Annukka Hiekkanen
sähköposti: annukka.hiekkanen@kuurojenliitto.fi, tekstiviestit/ videopuhelu/ whatsapp 050 4951922

Ohjaajakoulutukseen tulee ilmoittautua 25.1. klo 16 mennessä.

Hyödyllisiä linkkejä