18.6.2018

Kuurojen lehden numero 2/2018 on ilmestynyt

• Kuurojen lehti
Kuurojen lehden numero 2/2018 saapuu tilaajille juhannusviikolla. Lehteen sisältyy sekä tietoa että viihdettä ja kiinnostavia henkilöhaastatteluita yhteisön ihmisistä.

Lehdessä 2/2018 palataan Hämeenlinnassa järjestettyjen Kuurojen valtakunnallisten kulttuuripäivien tunnelmiin kuvin ja haastatteluin. Lehden sarjakuvankin aihe löytyi kulttuuripäiviltä.

Asiantuntijahaastattelussa pohditaan, miten valtio voisi hyvittää viittomakielisiin, romaneihin ja saamelaisiin kohdistuneita, samankaltaisia historiallisia vääryyksiä. Entä kuinka viittomakielisten yhteisön pitäisi lähteä viemään asiaa eteenpäin?

Uratarina vie meidät katoille, missä rakennuspeltiseppä Anton Pulkkinen työskentelee suurimman osan työajastaan. Minun viikkoni kuvasarjassa on puolestaan tällä kertaa pääosassa kuuro ranskanbulldoggi Lumi. Uudessa kolmiosaisessa juttusarjassa entiset oppilaat kertovat muistojaan kuurojenkoulusta, ja ensimmäisessä osassa aiheena on asuntolaelämä. Ja onpa lehdestä luettavissa myös elämää suurempi rakkaustarina, jonka meille kertoo 90-vuotias Mauri Saari.

Tämän vuoden lehdissä julkaistaan myös juttusarja, jossa neljä lasta vastaa vuorollaan ystäväkirjan kysymyksiin. He ovat syntyneet viittomakieliseen yhteisöön samana päivänä 8.6.2009. Toisena on vuorossa Mila Palo.

Lisäksi uusimmassa lehdessä esitellään lukijakyselyn tuloksia, esimerkiksi toivotuimmat juttuaiheet. Kuurojen lehti teki alkuvuodesta lukijakyselyn, johon saatiin 64 vastausta.

Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Kuurojen lehti on liiton järjestöjulkaisu ja viittomakielisten aikakaus- ja mielipidelehti.

Hyödyllisiä linkkejä