28.3.2019

Kuurojen Liitto hakee aluetyöntekijän sijaista

• Kuurojen Liiton logo

Kuurojen Liitto ry on valtakunnallinen kuurojen ja viittomakielisten etu- ja palvelujärjestö.

Etelä-Savon ja Keski-Suomen (Jyväskylän seudun) aluetyöhön kuuluvan nykyisen aluetyöntekijän siirtyessä toimivapaalle Kuurojen Liitto hakee Mikkelin toimipisteeseen palveluohjaukseen keskittyvää

ALUETYÖNTEKIJÄN SIJAISTA

alkaen sopimuksen mukaan 31.1.2020 saakka.

Asiakaskunta koostuu viittomakielisistä kuuroista ja heidän omaisistaan. Toimipaikkana on Mikkeli.

Palveluohjauksen tehtävänä on tarjota viittomakielistä ohjausta, neuvontaa ja tukea erilaisissa elämänvaiheissa oleville viittomakielisille; yksilöille ja perheille. Palveluohjaus toimii kielellisten oikeuksien, yhdenvertaisuuden ja vammaisoikeuksien edunvalvojana konsultoiden asiakkaita ja viranomaisia asiakkaita koskevissa asioissa. Aluetyöntekijä osallistuu erikseen sovittaessa sopeutumisvalmennuskurssityöhön.

Monipuolisten ja vaativien tehtävien hoitaminen edellyttää hyviä vuorovaikutustaitoja, korkeakoulututkintoa tai tutkintoa soveltuvalta alalta, hyvää suomalaisen viittomakielen ja suomen kielen taitoa, hyviä tieto- ja viestintätekniikan taitoja sekä sosiaali- ja terveysalan tuntemusta. Eduksi katsotaan kokemus sosiaalityöstä, terapia- päihde- tai mielenterveystyöstä. Asiakastyötä tehdään sekä asiakastapaamisin että etäyhteyksin. Työ on liikkuvaa, joten oma auto on välttämätön.

Sijaisuus täytetään rahoitusehdolla 100 % työajalla. Palkka määräytyy sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen mukaan.

Hakuaika päättyy 11.4.2019. Vapaamuotoinen hakemus lähetetään sähköisesti:

Lisätiedot: aluetyön johtaja Helena Torboli, vain tekstiviestit 050 595 1842, helena.torboli@kuurojenliitto.fi