15.2.2019

Kuurojen Liitto hakee kahta suomalaisen viittomakielen sanakirjantoimittaja-kielineuvojaa

Kuurojen Liitto ry on valtakunnallinen kuurojen ja viittomakielisten etu- ja palvelujärjestö.

Etsimme Helsingin keskustoimistoomme

KAHTA (2) SUOMALAISEN VIITTOMAKIELEN SANAKIRJANTOIMITTAJA-KIELINEUVOJAA.

Oletko kiinnostunut tuottamaan suomalaisen viittomakielen käyttäjille tutkimukseen nojaavaa sanakirja- ja kielineuvontapalvelua?

Etsimme sinua, jolla on erinomaiset taidot suomalaisessa viittomakielessä ja käytät sitä äidinkielenäsi tai ensikielenäsi. Tehtäviäsi ovat

- uuden aineiston toimittaminen Suvi-verkkosanakirjaan,
- viittomakielten lautakunnan pöytäkirjojen kääntäminen suomalaiselle viittomakielelle ja
- kielineuvonnan suunnittelu ja toteuttaminen.

Työ voi sisältää myös viittomakielten lautakunnassa käsiteltävien asioiden valmistelua. Työ edellyttää esiintymistä videoilla, jotka julkaistaan verkossa.

Sinulla on kielialan korkeakoulu- tai ammattikorkeakoulututkinto. Edellytämme myös kykyä oppia käyttämään uusia tietokoneohjelmia ja videokuvauslaitteita. Työssä tärkeää on kyky yhteistyöhön erilaisten ihmisten kanssa. Eduksi katsotaan viittomakielen sanakirjatyön ja/tai kääntämisen kokemus sekä erinomainen suomen kielen taito ja hyvä taito englannissa ja ruotsissa. Tietokoneohjelmista toimisto-ohjelmien lisäksi erityisesti editointi-, kuvankäsittely- ja grafiikkaohjelmistojen sekä ELAN-annotointiohjelman osaaminen katsotaan eduksi.

Työsuhteet ovat määräaikaisia 1.3.–31.12.2019 ja ensisijaisesti kokoaikaisia. Muustakin aloitusajasta voidaan sopia, ja myös osa-aikainen työsuhde voi olla mahdollinen. Palkka määräytyy sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen mukaisesti, ja toiminnassa noudatetaan valtionavustuksen käytön ehtoja. Vapaamuotoinen hakemus ja ansioluettelo (ei todistuksia) lähetetään viimeistään sunnuntaina 17.2.2019 sähköisesti: https://www.sympahr.net/public/pq.aspx?58289140

Lisätiedot: tutkija Leena Savolainen leena.savolainen[at]kuurojenliitto.fi, p. 044 756 3522 ja johtaja Kaisa Alanne (viittomakieli- ja vaikuttamistyö) kaisa.alanne[at]kuurojenliitto.fi, p. 040 770 9563 (vain tekstiviestit).

Haussa on myös kaksi suomenruotsalaisen viittomakielen sanakirjantoimittaja-kielineuvojaa, lisätietoja oheisesta linkistä.

Hyödyllisiä linkkejä