17.1.2020

Kuurojen Liitto hakee nuorisotyön assistenttia

• Kuurojen Liiton logo
Oletko viittomakielinen ja alle 30-vuotias? Oletko työtön tai työelämän ulkopuolella? Oletko kiinnostunut työstä nuorten parissa?

Kuurojen Liitto ry etsii viittomakielistä nuorta työskentelemään liiton nuorisotyön assistenttina 1.3.2020–28.2.2021 tai sopimuksen mukaan.

Nuorisotyön assistentti työskentelee yhdessä liiton hallinnon, nuorisosihteerin ja kulttuurituottajan kanssa. Tehtävistä sovitaan erikseen riippuen koulutuksesta ja osaamisesta. Toimipaikkana on Helsinki.

Hakijalta edellytetään kuurojen yhteisön tuntemusta, suomalaisen viittomakielen ja suomen kielen taitoa, vuorovaikutustaitoja ja tietoteknisiä valmiuksia. Suomenruotsalaisen viittomakielen ja ruotsin kielen taito, kokemus nuoriso-, kulttuuri- tai järjestötoiminnasta sekä ylioppilastutkinto, ammatillinen tai korkea-asteen tutkinto katsotaan eduksi. Työn hoitaminen edellyttää matkustamista sekä valmiutta ilta- ja viikonlopputyöhön. Koeaika on kaksi kuukautta.

Palkka määräytyy sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen mukaisesti. Vapaamuotoinen hakemus ja ansioluettelo (ei todistuksia) lähetetään su 2.2.2020 mennessä osoitteeseen rekrytointi@kuurojenliitto.fi. Haastattelut järjestetään helmikuussa.

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA on myöntänyt Kuurojen Liitolle avustuksen Paikka auki -ohjelmasta, jonka avustusehtoja noudatetaan avustuksen käytössä.

Nuoren palkkaamista koskevat kriteerit

• Työllistettävän nuoren tulee työsuhteen alkaessa olla alle 30- vuotias.
  • Palkattavan nuoren tulee olla työelämän ulkopuolella eikä hän voi olla päätoiminen opiskelija.
  • Nuorella voi olla vain vähän tai ei vielä lainkaan työkokemusta.
  • Ohjelman painotus on vaikeasti työllistyvissä nuorissa.
  • Ohjelmaan tulee palkata henkilöitä, jotka eivät ole työllistyneet aiemmin Paikka auki -avustusohjelman kautta.

Lisätiedot johtaja Laura Pajunen, puh. 050 337 2400, sähköposti: etunimi.sukunimi@kuurojenliitto.fi.