14.3.2019

Turun, Jyväskylän ja Oulun aluefoorumit pidetään suunnitellusti!

Soteuudistus kaatui 8.3. ja sen seurauksena peruttiin Helsingin aluefoorumi, jossa uudistusta piti käsitellä. Suomenruotsalaisten kuurojen oma tilaisuus pystyttiin kuitenkin järjestämään ja nyt on hyviä uutisia myös tulevista aluefoorumeista. Turun 29.3., Jyväskylän 5.4. ja Oulun 12.4. foorumit pidetään suunnitellusti, ilmoittaudu siis pikaisesti mukaan!

Viittomakieliset alueelliset foorumit jatkuvat vielä kolmella eri paikkakunnalla. Tilaisuuksien ohjelmia päivitetään parhaillaan!

Seuraavat aluefoorumit järjestetään:

• 29.3. klo 10.00-15.00 Turku (Turun Kuurojenyhdistys, Läntinen Pitkäkatu 35, 3. krs) -> Ilmoittautuminen päättynyt
  • 5.4. klo 10-15.00 Jyväskylä (Matara, Matarankatu 6 A) -> Ilmoittaudu 21.3. mennessä
  • 12.4. klo 10.00-15.00 Oulu (Valteri-koulu, Tervaväylän Lohipadon yksikkö Myllytullinkatu 7) -> Ilmoittaudu 28.3. mennessä

Tilaisuudet ovat kaikille avoimia, ilmoittaudu mukaan oheisesta linkistä!

Tilaisuuksien pääteemat ovat kielelliset oikeudet sekä osaamiskeskusmalli ja viittomakieliset palvelut. Paikalle on kutsuttu myös kansanedustajaehdokkaita. Tarkemmat ohjelmat julkaistaan lähempänä.

Helsinkiin mietitään syksyksi korvaavaa tilaisuutta, kun vaalit on pidetty ja tiedetään, miten sotevalmistelu mahdollisesti jatkuu.

Alueelliset foorumit järjestää yhteistyössä Kuurojen Liitto, Kuurojen Palvelusäätiö ja Suomen Kuurosokeat.

Hyödyllisiä linkkejä
Ladattavat tiedostot