7.2.2020

Uudet Eurooppa-ohjelmat katsottavissa

Nuorten Eurooppa, Nato ja ilmastonmuutos - kiinnostavatko nämä aiheet? Lähde matkustamaan Eurooppa-ohjelmien siivellä ympäri Eurooppaa. Ohjelmat ovat katsottavissa Viittomakielisessä kirjastossa.

Nuorten yhdenvertainen Eurooppa
Tessa miettii, kuinka tasa-arvoisesti kuurojen nuorten oikeudet toteutuvat EU-maissa, jos niitä vertaa kuuleviin. Onko meillä tasavertaiset mahdollisuudet, vai löytyykö rajoittavia tekijöitä esimerkiksi vapaan liikkuvuuden kanssa? Tessa keskustelee nuorten mahdollisuuksista EUDY:n hallituksen puheenjohtajan Dennis Hoogeveenin, asiantuntija Veera Elosen ja Suomen nuorisotoimikunnan jäsenen Iina Öykkösen kanssa.

Nato - uhka vai mahdollisuus?
Gavin koluaa Helsinkiä ja pohtii, onko Nato uhka vai mahdollisuus. Miksi Suomi ei liity Natoon? Ja jos liittyisi, mitä se tarkoittaisi Suomelle? Gavin selvittää syitä ja seurauksia europarlamentaarikko Henna Virkkusen ja Maanpuolustuskorkeakoulun tutkija Heljä Ossan kanssa.

Ilmastonmuutos tässä ja nyt
Charloten seikkailut ympäri Eurooppaa jatkuvat! Tällä kertaa Charlotte löytää itsensä Islannista, jossa hän pohtii EU:n arktista politiikkaa. Islanti on Arktisen neuvoston puheenjohtajamaa. Miten neuvosto pystyy vaikuttamaan esimerkiksi ilmastonmuutokseen?

Toteutettu ulkoasiainministeriön Eurooppa-tiedottamisen tuella.

Hyödyllisiä linkkejä