16.10.2018

Verkkopalvelujen saavutettavuus – ilmoittaudu mukaan marraskuussa järjestettäviin koulutuksiin

Verkkopalvelujen saavutettavuus – mitä se tarkoittaa käytännössä? Etelä-Suomen aluehallintovirasto järjestää marraskuussa 2018 koulutuskiertueen verkkopalvelujen saavutettavuudesta. Tilaisuudet on tarkoitettu sinulle, jota kiinnostaa saavutettavuuden huomiointi verkkopalvelujen suunnittelussa ja toteutuksessa.

Koulutuksissa aluehallintoviraston ja valtiovarainministeriön asiantuntijat kertovat, mitä on verkkopalvelujen saavutettavuus. Lisäksi kiertueella esitellään saavutettavuusdirektiiviä ja tulevaa lakia, joka panee direktiivin toimeen Suomessa.

Tilaisuuksissa esitetään myös käytännön esimerkkejä verkkopalvelujen saavutettavuudesta eri näkökulmista. Miten esimerkiksi Kela on parantanut verkkopalvelujensa saavutettavuutta?

Saavutettavuuskiertueen tilaisuudet ovat maksuttomia ja tarkoitettu kaikille. Aluehallinto järjestää ilmoittautumisten mukaan tilaisuuksiin viittomakielen tulkkauksen.

Tilaisuuksien paikat ja ajat (tarkempi ohjelma ja osoitetiedot oheisesta linkistä)

• Tampere 5.11. klo 12-16
  • Kuopio 6.11. klo 9-13
  • Turku 12.11. klo 12-16
  • Vaasa 13.11. klo 9-13
  • Oulu 21.11. klo 12-16
  • Rovaniemi 22.11. klo 9-13 (tilaisuus on tulkattu viittomakielelle, lisäksi esiintymässä 11.30-12.00: Heli Mikkola, Kuurojen Liitto  ja Pekka Pasanen, Rovala-opisto
  • Helsinki 28.11. klo 9-13
  • Helsinki 11.12. klo 12-16 (ruotsinkielinen tilaisuus)

Tilaisuuksiin voi osallistua myös etäyhteydellä. Linkki lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse ennen tilaisuuden alkua.

Ilmoittautuessa voi ilmoittaa viittomakielen tai kirjoitustulkkauksen tarpeen. Tarpeesta tulee ilmoittaa kaksi viikkoa ennen tilaisuutta, johon aikoo osallistua. Huom. järjestäjät eivät voi taata, että viittomakielen tulkkaus ja/tai kirjoitustulkkaus näkyy, kun tilaisuuteen osallistuu etänä.

Ilmoittaudu mukaan oman alueesi tilaisuuteen oheisesta linkistä. Lisätietoja saat tarvittaessa myös Kuurojen Liiton aluetyöntekijöiltä.

Hyödyllisiä linkkejä