30.1.2018

Viittomakielen päivä Työväenmuseo Werstaalla

Työväenmuseo Werstaalla Tampereella vietetään Viittomakielen päivää maanantaina 12. helmikuuta. Osana Werstasta toimii myös Kuurojen museo.

Werstaan vasta avautuneeseen Vapauden museoon on viittomakielelle tulkattu opastus. Kierros alkaa Werstaan ala-aulasta (Väinö Linnan aukio 8, Tampere) 12.2. klo 16:30 ja kestää n. tunnin.

Vapauden museo kertoo itsenäisyyden ajan historiasta tavallisen kansan, vapauden ja yhdessä rakennetun Suomen näkökulmasta. Puhuttelevassa näyttelyssä selviää, miten keisarinvallan alla eläneestä luokkayhteiskunnasta kasvoi vauras ja menestyvä hyvinvointivaltio. Historiasta nousevat esiin poliittisten vapauksien, äänioikeuden, sananvapauden ja maksuttoman koulutuksen merkitys Suomen kehittymiselle. Menneisyyden rinnalla Vapauden museo herättää pohtimaan, millaisia vapauksia tämän päivän Suomessa kaivataan. Lähihistorian osalta pohditaan muun muassa kansalaisaktivismin, yhteiskunnallisen avautumisen, vapaan liikkuvuuden, tiedonvälityksen ja kuluttamisen merkityksiä.

Vapaa pääsy!

Hyödyllisiä linkkejä