6.5.2019

Ylen kanaville uudet saavutettavuuden symbolit

Yle on ottanut käyttöön uudet saavutettavuuden symbolit tv-ohjelmien alussa. Lisäksi uusi verkkosivu kokoaa yhteen Ylen tarjonnan erityisryhmille.

Ylen tavoitteena on helpottaa palvelujen käyttöä ja sisältöjen saavutettavuutta. Jokaisen televisio-ohjelman alussa näkyvät saavutettavuuden symbolit kertovat ohjelmaan liittyvistä palveluisa. Ääni-, kieli-, ja tekstitysvalinnoille on omat symbolinsa.

Yle on myös julkaissut yle.fi/saavutettavuus -verkkosivun, johon on koottu yhteen kaikki Ylen erityisryhmille tärkeät palvelut.  Sivu julkaistaan myös ruotsiksi osoitteessa svenska.yle.fi/tillgänglighet.

- “Haluamme kertoa erilaisille yleisöille selkeämmin, miten palvelemme heitä. Lisäpalveluista hyötyvät myös monet muut kuin erityisryhmät. Esimerkiksi tekstitys voi auttaa lukemaan opettelevia lapsia sekä uuden kielen oppijoita”, kertoo kääntämisen ja versioinnin päällikkö Christoffer Forssell Ylestä.

Hyödyllisiä linkkejä