Kilpailut

• Kilpailut
Tämän vuoden kulttuuripäivien kilpailuohjelmassa ovat mukana seuraavat lajit: lavaesitys, kuvataide, käsityö, valokuvaus ja digitaide. Jokaisessa lajissa on yksilö- ja ryhmäkilpailu. Lajikohtaiset tuomarit arvioivat kaikki esitykset ja teokset viikonlopun aikana ja julkaisevat voittajat sunnuntain palkintojenjaossa. Parhaille esityksille ja teoksille jaetaan stipendipalkinnot. Toivomme kaikkien osallistujien olevan paikalla sunnuntain palkintojenjaossa.
Hyödyllisiä linkkejä

Kulttuuripäivien suosituin laji on ollut vapaamuotoinen lavaesitys. Näitä esityksiä yleisö pääsee seuraamaan katsomosta. Esitykset tapahtuvat Verkatehtaan isossa Vanaja-salissa, jossa on noin 700-paikkainen katsomo.

Kilpailuesityksiä arvioidaan kolmen tuomarin toimesta, he seuraavat eturivillä kaikkia esityksiä ja esitysten päätyttyä he antavat palautetta suoraan esiintyjille. Sunnuntaina iltapäivällä julkaistaan tuomariston valinnat parhaiksi esityksiksi. Tuomarien nimet julkaistaan viimeistään tapahtuman avajaisissa.

Myös taidelajien kohdalla tuomarit arvioivat taideteokset. Teokset ovat yleisön nähtävillä Verkatehtaan Kehräämö-taidegalleriassa.

Muistutukseksi teosten tekijöille;
taideteokset on toimitettava joko itse tai yhteyshenkilön kautta Kehräämö-taidegalleriaan perjantaina 25.5. klo 12-19 välisenä aikana tai lauantaina 26.5. klo 8.30-9.30 välisenä aikana. Koululaisryhmillä on mahdollisuus neuvotella teosten toimittamisesta ennakkoon kulttuurituotantoon - ottakaa yhteyttä kulttuurituottajaan.

Toivomme, että yhdistykset ja koulut kertovat kilpailumahdollisuuksista jäsenilleen ja oppilailleen, jotta saamme monipuolisia ja elämyksellisiä kulttuuriesityksiä Hämeenlinnan kulttuuripäiville.

Tietovisa toteutetaan tällä kertaa kevyempänä oheisohjelmana perjantain Deaf Pub -illassa. Lajeina ovat joukkuetietokilpailu ja henkilökohtainen tietokilpailu. Kilpailuun vaaditaan oma mobiililaite toimivan verkkoyhteyden kanssa. Osallistujat, muistakaa ladata mobiililaitteen akku täyteen ennen tietokilpailua!

Muistathan, että viimeinen ilmoittautumis- ja maksupäivä on 20.4.2018!

HINNAT: Aikuisten kilpailuun osallistuminen maksaa 15 €/laji, lapset ja nuoret 10 €/laji. Koululaisryhmät 30 €/laji (oppilasmäärä vapaa).

MAKSAMINEN: Kilpailun osallistumismaksu tulee suorittaa Kuurojen Liitto ry:n tilille viim. 20.4.2018 seuraavien ohjeiden mukaisesti:

Saaja: Kuurojen Liitto ry
Tilinumero: FI75 5780 0720 1688 76
Viesti: KULTTUURIPÄIVÄT KILPAILU
Huom! Viesti on pakollinen, jotta rahat ohjautuvat oikeaan paikkaan.

ILMOITTAUTUMISLOMAKKEET: Tästä linkistä löydätte haluaminne lajien ilmoittautumislomakkeet.

SÄÄNNÖT: Lue huolellisesti lajikohtaiset kilpailusäännöt.

Onnea kilpailuihin!

Sivu päivitetty 14.3.2018