Viikonlopun ohjelma

Perjantaina 25.5. Kanta-Hämeen viittomakieliset ry järjestää "Hämeenlinna Tour" -retkipäivän, jossa kierrellään ympäri Hämeenlinnaa. Retkipäivän ohjelmaa aikataulutetaan parhaillaan ja julkaistaan lähempänä ajankohtaa. Retkipäivän lopuksi kokoonnutaan Verkatehtaan taakse Deaf Pub -illanviettoon. Illanvieton ohjelmassa on perinteinen tietovisa kevyemmässä muodossa toteutettuna. Varsinaiset kulttuuripäivät pidetään 26.-27.5. Hämeenlinnan Verkatehtaalla.

PERJANTAI 25.5. HÄMEENLINNA

Paasikiventie 2, Hämeenlinna

9:00   Kilpailuesitykset
11:30 Lounas
16:00 Palkintojenjako (kellonaika riippuu esitysten määrästä)

KUINKA ILMOITTAUTUA KILPAILUIHIN?

Ilmoittautumiset perjantain tietovisaan, sekä lauantain että sunnuntain kilpailuihin KILPAILUT-ylävalikosta. Sieltä löytyvät myös säännöt ja ilmoittautumislomake.

Hämeen Linna Tour -oheisohjelma

Kulttuuripäiviä edeltävänä perjantaina 25.5. järjestetään opastettuja kierroksia Hämeen historiallisessa linnassa viittomakielelle tulkattuna. Noin tunnin kestävät kierrokset toteutetaan kolmessa ryhmässä.

Jokaiseen ryhmään mahtuu enintään 30 ilmoittautunutta ja ryhmät lähtevät kierrokselle tunnin välein.

Ticketmasterista ostettua lippua tai Verkatehtaalta noudettua ranneketta näyttämällä ILMAINEN PÄÄSY! Muille osallistujille 10 € /hlö.

RYHMÄLÄHDÖT 15:00, 16:00 ja 17:00
Kustaa III:n katu 6, Hämeenlinna
Huom! Osallistuminen Hämeen Linna Touriin vaatii ennakkoilmoittautumisen!

Varaa paikkasi seuraavalla linkillä: https://my.surveypal.com/Hameen_linna_tour_2018

Osta liput kulttuuripäiville: www.ticketmaster.fi/event/kuurojen-30-valtakunnalliset-kulttuuripaivat-25-2752018-lippuja/223923

Huom! Lippu sisältää pääsyn kaikkiin oheisohjelmiin.

• esittelypöydät

Varaa paikka esittelypöydällesi

Oletteko kiinnostuneita esittelemään yrityksenne toimintaa tai palveluja Kuurojen 30. valtakunnallisilla kulttuuripäivillä? Teillä on mahdollisuus vuokrata esittelypöytä!
Hyödyllisiä linkkejä

Nyt eri tahoilla, kuten yrityksillä, järjestöillä ja yksityisillä toimijoilla on mahdollisuus päästä esittelemään palvelujaan tai tuotteitaan viittomakieliselle yleisölle.

Tarjoamme yrityksille ja toimijoille pöytäpaikat kulttuuripäivillä. Pöytäpaikat sijaitsevat Verkatehtaan Lasipihassa, joka on samalla rakennuksen pääaulana.

Pöytäpaikan vuokraajilla on mahdollisuus pystyttää pisteensä perjantaina 25.5.2018 klo 14-18 välisenä aikana ja lauantaina 26.5.2018 klo 8:30 lähtien.

PÖYTÄPAIKAN VUOKRAUS LA-SU
Hinta: 20 euroa / pöytä

Vuokraus sisältää pöydän (koko 140 x 45 cm, korkeus 72 cm)
Huom! Jos tarvitsette sähköä, otattehan yhteyttä kulttuurituottajaan.

PÖYTÄPAIKAN VARAUS
Varauksen voi tehdä Hyödyllisten linkkien alla olevalla lomakkeella.

MAKSAMINEN
20 euron
maksu on suoritettava viimeistään 13.5.2018 tilinumeroon FI75 5780 0720 1688 76.

Kirjoita viestikenttään: KULTTUURIPÄIVÄT ESITTELYPÖYTÄ
Huom! Viesti on pakollinen, jotta rahat ohjautuvat oikeaan paikkaan.

TIEDUSTELUT
Kulttuurituottaja Teemu Lipasti-Sjöroos
E-mail: teemu.lipasti-sjoroos@kuurojenliitto.fi
Tekstiviestit: 0503224067

Kuurojen 30. valtakunnalliset kulttuuripäivät 2018

Suomen suurin viittomakielinen kulttuuritapahtuma, Kuurojen valtakunnalliset kulttuuripäivät, valtaa Hämeenlinnan Verkatehtaan 26.-27.5.2018. Tapahtuma toteutetaan nyt 30. kerran.

Kulttuuripäivien järjestäjinä ovat Kuurojen Liiton kulttuurituotanto yhdessä Kanta-Hämeen Viittomakieliset ry:n kanssa. Tapahtumaa edeltävänä perjantaina Kanta-Hämeen Viittomakieliset ry järjestää hauskaa ohjeisohjelmaa Hämeenlinnassa.

Kuurojen yhdistykset, koulut, kuurot, huonokuuloiset ja kuulevat ensi- ja äidinkieleltään viittomakieliset voivat osallistua kulttuuripäiville kilpailijoina eri taidelajeissa, kuten lavaesitys-, kuvataide-, käsityö- ja valokuvaustaide-sarjoissa. Lisätietoa ilmoittautumisista eri kilpailusarjoihin löydät ylävalikosta. Toivomme, että yhdistykset ja koulut kertovat tästä mahdollisuudesta jäsenilleen ja oppilailleen, jotta saamme monipuolista ja elämyksellisiä kulttuuriesityksiä tapahtumaamme.

Kuurojen valtakunnalliset kulttuuripäivät ovat samalla järjestöjen ja erilaisten tahojen verkostoitumistapahtuma, sekä ajankohtaisten aiheiden keskustelupaikka. Tapahtuma houkuttelee runsaasti kävijöitä ja monena vuonna jopa kolmannes koko Suomen kuurojen yhteisöstä on ollut mukana. Kulttuuripäivät on ikärajaton tapahtuma. Kaikenikäiset kuurot, huonokuuloiset ja kuulevat ovat tervetulleita mukaan, sillä tapahtuma tulkataan myös puheelle. Tapahtumapaikka Verkatehdas on esteetön.

Tule mukaan nauttimaan viittomakielisistä esityksistä, taiteesta, yhteisolosta, keskusteluista, herkullisesta ruuasta, monipuolisesta toiminnasta ja kauniista Hämeenlinnasta koko viikonlopun ajaksi. Kulttuuripäivät antaa uusia kokemuksia ja mahdollisuuden nauttia rikkaasta viittomakielisestä kulttuuristamme!

Sivu päivitetty 7.5.2018