Villiyrtti - viikonloppukurssi

Villiyrtti - viikonloppukurssi 25.-26.5.2019

Suomen luonto tarjoaa meille monia syötäväksi ja juotavaksi soveltuvia villinä kasvavia kasveja, villiyrttejä. Näitä ovat muun muassa nokkonen, vuohenputki, siankärsämö ja voikukka.

Kurssilla tutustumme yleisimmin käytettyihin villiyrtteihin, niiden keräämiseen, käsittelyyn, säilömiseen sekä ruoaksi ja juomaksi valmistamiseen. Kurssi koostuu teoriaosuudesta sekä villiyrttien keräämisestä kansanopiston lähimaastossa. Kurssilla valmistamme keräämistämme villiyrteistä juomaa ja pientä syötävää. Tavoitteena on oppia tunnistamaan yleisimmät villiyrtit sekä keräämään niitä turvallisesti omiin tarpeisiin.

Aikataulu

Lauantai 25.5. kello 10-15

Sunnuntai 26.5. kello 10-15

Kouluttajana toimii Suvi Raitio-Virtanen, ammatiltaan luonnonvaratuottaja ja viittomakielen tulkki. Kurssilla käytetään suomalaista viittomakieltä.

Peruutus ilman kuluja on mahdollista ennen viimeistä ilmoittautumispäivää ja sen jälkeen vain lääkärintodistuksella. Kurssi toteutuu, jos ilmoittautuneita on vähintään 10.

Ladattavat tiedostot