Villiyrtti-viikonloppukurssi 9.-10.6.2018

Suomen luonto tarjoaa meille monia syötäväksi ja juotavaksi soveltuvia villinä kasvavia kasveja, villiyrttejä. Näitä ovat muun muassa nokkonen, vuohenputki, siankärsämö ja voikukka.

Kurssilla tutustumme yleisimmin käytettyihin villiyrtteihin, niiden keräämiseen, käsittelyyn, säilömiseen sekä ruoaksi ja juomaksi valmistamiseen. Kurssi koostuu teoriaosuudesta sekä villiyrttien keräämisestä kansanopiston lähimaastossa. Kurssilla valmistamme keräämistämme villiyrteistä juomaa ja pientä syötävää. Tavoitteena on oppia tunnistamaan yleisimmät villiyrtit sekä keräämään niitä turvallisesti omiin tarpeisiin.

Linkki videoon: https://youtu.be/hEZbel55RBg

Aikataulu

Lauantai 9.6. kello 10-15

Sunnuntai 10.6. kello 10-15

Kouluttajana toimii Suvi Raitio-Virtanen, ammatiltaan luonnonvaratuottaja ja viittomakielen tulkki. Kurssilla käytetään suomalaista viittomakieltä.

Paikka: Valkea talo, Helsinki

Kurssihinta 98 euroa.

Ilmoittautumiset 23.5. mennessä. Peruutus ilman kuluja on mahdollista ennen viimeistä ilmoittautumispäivää ja sen jälkeen vain lääkärintodistuksella. Kurssi toteutuu, jos ilmoittautuneita on vähintään 10.

Lisätiedot:

Suvi Sjöroos, suvi.sjoroos@kuurojenkansanopisto.fi