Nuorille

Kiinnostavatko leirit ja tapahtumat? Haluatko tutustua uusiin ihmisiin? Tule mukaan nuorisotyön toimintaan!
Hyppää suoraan sinua kiinnostavaan aiheeseen alla olevista pikalinkeistä:

Kesto: 02:29
Tekstitys: Suomi, Ruotsi
Kieli: Suomalainen viittomakieli, Suomenruotsalainen viittomakieli

Nuorisotyö

Kuurojen Liiton nuorisosihteeri tukee ja neuvoo nuoria kaikenlaisissa asioissa. Hän myös järjestää supersuosittuja leirejä ja tapahtumia, jotka löydät tapahtumakalenteristamme.

Toimintaamme voivat osallistua kaikki kuurot, huonokuuloiset, sisäkorvaistutteen käyttäjät, heidän kuulevat sisaruksensa sekä kuurojen vanhempien kuulevat lapset eli codat. Kaikki ovat tervetulleita mukaan viittomakielen taidosta riippumatta! Tapahtumiin voidaan tarvittaessa järjestää tulkkaus.

Muita palveluja nuorille

Nuorisosihteerin lisäksi Kuurojen Liitossa on monia muita työntekijöitä, joilta voit saada tukea ja neuvoja.

Vertaistukikursseja järjestetään myös lapsille ja nuorille, näistä esimerkkinä supersuosittu Coda-kurssi. Löydät kurssit Vertaistukitoiminnan sivulta.

Oletko pohtinut muuttoa omaan kotiin ja tarvitset hälytysjärjestelmän? Oletko aloittamassa opinnot etkä ole ihan varma, miten kuntoutusrahaa haetaan? Ota yhteyttä Kuurojen Liiton aluetyöntekijöihin.

Meillä on myös opiskelijoille ja oppilaitoksille oma sivu, josta löydät hyödyllistä tietoa.

Pohditko työllisyysasioita? Työllisyyskoordinaattorimme voi auttaa.

Tai onko sinulla oikeuksiisi liittyviä kysymyksiä? Ota yhteyttä Kuurojen Liiton oikeuksienvalvontaan.

Ajankohtaista nuorisotyössä

Liity nuorisotyön WhatsApp-yhteisöön

Yhteisössä vain ylläpitäjät voivat lähettää viestejä ja nähdä kaikki osallistujat. Voit lähettää ylläpitäjille kysymyksiä yksityisviesteillä. Osallistujat eivät näe toisiaan, mutta jos reagoit ylläpitäjän viestiin esimerkiksi peukuttamalla, numerosi näkyy muille. Tämän yhteisön sisälle saattaa tulla suljettuja ryhmiä, jossa osallistujat näkevät toisensa, mutta näissä ryhmissä ylläpitäjät valvovat ketkä pääsevät ryhmiin.

Voit myös poistua milloin vain yhteisöstä.

Mainokset eivät koske ainoastaan Kuurojen Liiton tapahtumia, vaan jaamme myös esimerkiksi sopiviksi katsomiamme jäsenyhdistysten mainoksia.

Yhteisöjä on kolme, liity linkistä sinulle sopivaan yhteisöön!

Nuorisotyön tapahtumia

Haluatko leirityöntekijäksi?

Haemme nyt viittomakielisiä työntekijöitä leireille sekä viittomakielisiä vapaaehtoistyöntekijöitä vain ulkomailla pidettäville kansainvälisille leireille.

Leirit

Nuorisotyö järjestää vuoden aikana monenlaisia leirejä lapsille, junioreille ja nuorille. Löydät kaikki leirit tapahtumakalenterista.

Leirien hakuaika on yleensä pian vuodenvaihteen jälkeen. Kannattaa seurata nuorisotyön somekanavia, ettei hakuaika mene sinulta ohi!

Nuokkarit

Valtakunnalliset viittomakieliset nuorisopäivät, jotka tunnetaan Nuokkareina, ovat 18–30-vuotiaiden nuorten tapahtuma. Nuokkareilla on joka vuosi eri teema ja nuoret kaikkialta Suomesta osallistuvat viettämään hauskaa viikonloppua yhdessä.

Nuorisopäivillä myös valitaan seuraava nuorisotoimikunta.

Vaikuttamistyötä ja vapaaehtoistoimintaa

Ryhmäkuva nuorisotoimikunnan jäsenistä

Nuorisotoimikunta

Kuurojen Liiton nuorisotyön tukena toimii nuorisotoimikunta. Nuorisotoimikunta ottaa kantaa ajankohtaisiin asioihin ja osallistuu liiton vaikuttamistyöhön.

Ota rohkeasti yhteyttä nuorisotoimikuntaan ja esitä ideoitasi!

Kansainvälinen yhteistyö

Nuorisotyö tekee kansainvälistä yhteistyötä pohjoismaissa, Euroopassa sekä maailmanlaajuisesti. Yhteistyön kautta nuoret pääsevät osallistumaan kokouksiin ja koulutuksiin ja heidän vaikuttamismahdollisuutensa paranevat.

Yhteistyön parhaita tuloksia ovat mieleenpainuvat kansainväliset tapahtumat ja leirit.

Tutustu kansainvälisiin yhteistyökumppaneihimme:

Tutustu myös muihin sisältöihimme

Noin 2-vuotias lapsi viittoo äidin sylissä.

Lapsiperheille

Onko lapsellasi kuulonalenema? Kuurojen Liitto järjestää monenlaista toimintaa perheellesi! Tarjoamme myös tukea ja neuvoja eri tilanteissa.

Vertaistukitoiminnan kurssit

Kuurojen Liitto järjestää vuosittain noin kymmenen vertaistukitoiminnan kurssia. Kurssien sisällöt vaihtelevat perhekursseista aikuisten ja lasten omiin kursseihin.

Opiskelijoille

Oletko aloittamassa opiskelun? Mietityttävätkö tulkkiasiat ja muut järjestelyt? Kuurojen Liitto on tukenasi!