Kuurojen lehti

Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Kuurojen lehti on liiton järjestöjulkaisu ja viittomakielisten aikakaus- ja mielipidelehti. Tältä sivulta löydät lehden digitaalisia sisältöjä.
  • Kuurojen lehti kansi numero 3 vuosi 2019
Kuurojen lehdessä käsitellään sekä kuurojen yhteisön asioita että yleisiä ajankohtaisia aiheita yhteiskunnan eri osa-alueilta. Klikkaa linkkiä avaa, jos haluat tietoa lehden julkaisuaikataulusta ja hinnoista. Täällä pystyt myös tilaamaan lehden ja antamaan palautetta.
Hyödyllisiä linkkejä
Ladattavat tiedostot

Tilaushinnat 2019

Kotimaa

• Vuositilaus 47 eur
  • Kestotilaus 42 eur
  • Eläkeläis- ja opiskelijatilaus 27 eur

Pohjoismaat, Baltia/Viro ja muut maat 55 eur

Kuurojen lehden painos on 1400 kpl. Osa lehdestä käännetään myös ruotsiksi. Kuurojen lehti on Aikakauslehtien Liiton jäsenlehti.

Kuurojen lehti ottaa mielellään vastaan juttuvinkkejä. Jos haluat valmiin jutun lehteen, kannattaa ottaa hyvissä ajoin yhteyttä lehden toimitussihteeriin.

Aineistopäivät ja julkaisuaikataulu 2019

Lehti   Aineistopäivä     Ilmestyy
    Nro 1 14.1. vk 9
    Nro 2   6.5. vk 25
    Nro 3   12.8. vk 39
    Nro 4  21.10.  vk 49

Tekstit ja kuvat lähetetään toimitussihteerille aineistopäivään mennessä osoitteeseen kuurojenlehti@kuurojenliitto.fi tai annika.posti@kuurojenliitto.fi Varmistat aineiston mahtumisen lehteen ilmoittamalla siitä hyvissä ajoin ennen aineistopäivää.

Kersti Kallion kasvot
    Yhteiskunnan muuttunut väestörakenne ja kuntien kovat kriteerit ovat syitä, miksi yhä useampi viittomakielinen vanhus jää vaille omakielistä hoitoa.
    Tomas Vaarala valmistui vuonna 2018 sähkövoima- ja automaatiotekniikan insinööriksi. Vaarala opiskeli sähkötekniikkaa, elektroniikkaa ja automaatiota Metropolian ammattikorkeakoulussa vuodesta 2014.
    Maj-Lis Sundell ja Saara Tarvonen
    Vuosina 1929−1970 Suomen valtio pyrki estämään kuurojen lasten syntymät. Monia kuuroja steriloitiin ns. pakkosterilointilain nojalla ja avioliittolaki kielsi aina vuoteen 1969 saakka kahta ”synnynnäisesti kuuromykkää” menemästä naimisiin keskenään. Kyseessä oli järjestelmällinen hyökkäys kansanryhmää kohtaan ja ihmisoikeusloukkaus.
    auringossa Huippuvuorilla
    Kuurojen lehdessä 2/2017 kerrotaan yhdeksän viittomakielisen osallistumisesta hiihtomaratonille Huippuvuorilla. Matkalta he saivat, mitä hakivat: pohjoista eksotiikkaa ja hiihtoelämystä. Kuvat Heli Romu sekä Raimo ja Jaana Keski-Levijoki
    Sivu päivitetty 26.9.2019