8.11.2018

Ehdokasasettelu Kuurojen Liitto ry:n liittokokouksessa 2019

Kuurojen Liitto ry:n jäsenyhdistykset voivat tehdä ehdotuksia liiton hallituksen puheenjohtajaksi ja jäseneksi, jotka valitaan liittokokouksessa kesällä 2019.

Ehdotukset tulee lähettää 31.3.2019 mennessä joko kirjeenä tai yhdistyksen omalla, puheenjohtajan tai sihteerin sähköpostilla:

Kuurojen Liitto ry
Vaalivaliokunta PL 57

tai sähköpostilla: pikifin@hotmail.com

Ehdotuksen tulee sisältää ehdokkaan

* nimi ja ikä
* koulutus ja ammatti
* asuinpaikka

ja minkä yhdistyksen jäsen sekä lyhyt perustelu ehdotuksen tueksi.

Ehdokkaan on oltava Kuurojen Liitto ry:n jäsenyhdistyksen jäsen. Yhdistys voi ehdottaa myös muuta kuin oman yhdistyksen jäsentä. Yhdistyksen pitää pyytää ehdotettavan henkilön suostumus ehdolle asettamiseen.

Ehdotukset käsitellään määräajan päättymisen jälkeen pidettävässä vaalivaliokunnan kokouksessa. Jos yhdistysten ehdottamista henkilöistä ei löydy riittävästi sellaisia henkilöitä, joiden ehdokkuus takaa ehdot hallituksen tasapuolisesta kokoonpanosta, valiokunta voi etsiä sopivia ehdokkaita omaaloitteisesti myös muilla tavoin. Tätä tarkoitusta varten yhdistysten edustajat tai yksittäiset henkilöt voivat esittää ehdokkaita valiokunnalle esimerkiksi yhdistysten ja piirien neuvottelupäivillä, jossa on mahdollisuus keskustella valiokunnan kanssa yksityisesti.

Erovuorossa vuonna 2019 hallituksen jäsenet ovat Jaana Aaltonen, Bror-Erik Majors, Arja Peltokorpi ja Nina Sivunen.