Käsikirjat

Yhdistystoiminnan käsikirjat

Tervetuloa yhdistystoiminnan käsikirjojen sivustolle. Löydät täältä esimerkiksi käsikirjan kokouskäytännöistä tai vaikuttamistyöstä, klikkaa vain sisään haluamaasi aiheeseen. Voit katsoa kunkin käsikirjan yhtenä kokonaisena opasvideona tai vaihtoehtoisesti aihealuettain jaettuna lyhyempinä videoina. Vaikuttamistyöhön voi tutustua yhden opasvideon kautta.
Tietopaketti yhdistyslaista: kuinka yhdistys perustetaan, kuka voi olla jäsen ja kuinka päätöksiä tehdään. Entä mitä pitää tehdä, jos yhdistyksen toiminta loppuu?
Tietopaketti yhdistyksen taloushallinnasta: mitä talousohjesäännössä sanotaan, mitkä ovat hallituksen vastuut ja milloin talousarvio ja tilinpäätös pitää tehdä. Mikä ero on tilintarkastuksella ja toiminnantarkastuksella?
Tietopaketti yhdistyksen vuosikokouksen järjestämisestä: mitä tapahtuu ennen kokousta, kokouksen aikana ja kokouksen jälkeen. Entä mitä puheenjohtajan ja sihteerin tehtäviin kuuluu?
Tämä video tarjoaa käytännön neuvoja viittomakielisten vaikuttamistyöhön. Suosittelemme katsomaan videon ajatuksella. Ja aina parempi, jos katsot kaverin kanssa!
Sivu päivitetty 28.2.2018