Evästeet ja tietosuoja

Tietoa verkkosivun evästeistä

Hyödyllisiä linkkejä

Varainhankinnan rekisterit löydät Lahjoita-sivustoltamme, johon linkki ohessa.

Kuurojen Liiton asiakasrekisteri ja EU-tietosuoja

Asiakasrekisteri on Kuurojen Liiton palveluohjauksen käytössä ja se on uudistettu vuoden 2018 alussa. Tietojen tallentamisessa ja päivittämisessä noudetaan vuonna 2018 voimaan astunutta EU-tietosuojalakia.
Hyödyllisiä linkkejä
Ladattavat tiedostot

EU-tietosuojalain mukaan asiakkaiden tietojen tallentamiseen ja päivittämiseen tarvitaan asiakkaan suostumus. Asiakkaalla on myös oikeus tarkistaa omat tietonsa.

Kuurojen Liiton asiakasrekisteri on tarkoitettu:

1. Palveluohjauksen aluetyöntekijöiden (ent. kuntoutussihteerien) käyttöön asiakkaiden asioiden hoitoa varten.

2. Tietoja tarvitaan myös tilastoja varten, jotta tiedetään Suomessa asuvien viittomakielisten kuurojen määrä. Tilastotieto auttaa meitä kehittämään palvelua ja vaikuttamaan julkisiin palveluihin, esim.

• paljonko +65 ikäisiä asuu jollakin alueella
  • tarvitaanko ko. alueella viittomakielistä asumispalvelua
  • kuinka suurta joukkoa jokin asia koskee kunnan tai maakunnan suunnittelussa (mm. viittomakielinen tiedotus ja terveydenhuollon ajanvaraus)

3. Aluetyön kehittämistä varten arvioimme millaisia kerhoja ja kursseja tai minkälaista ohjausta kuurot tarvitsevat ja mitä he haluavat.

4. Asiakkaiden lukumäärät raportoidaan toiminnan rahoittajalle Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskukselle (STEA).

5. Asiakkaan tietoja näkevät ja käsittelevät vain palveluohjauksen aluetyöntekijät.

Vanhat asiakkaat:

Jos asia on selvä, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Tietosi ovat turvassa.

Uudet asiakkaat:

Täytä oheinen SUOSTUMUS-lomake ja lisäämme tietosi Kuurojen Liiton asiakasrekisteriin. Otamme yhteyttä, kun tietosi on käsitelty.

Yhteystietojen muutokset tai rekisteristä poisto:

Jos haluat korjata yhteystietojasi tai poistaa omat tietosi rekisteristä, täytä oheinen ASIAKASTIETOJEN TARKASTUS -lomake.

Lisätietoja asiasta saat aluetyöntekijöiltä tai johtaja Helena Torbolilta, linkki yhteystietoihin ohessa.

Sivu päivitetty 5.11.2018