Anmäl dig till dövförbundets läger 2020

Finlands Dövas Förbunds ungdomsarbete ordnar många läger för olika åldersgrupper år 2020, både här hemma och utomlands. På programmet finns allehanda skojigt som skidåkning, sysslor på en lantgård, idrott och mycket annat.

Genast i början av året kan barn i åldern 7–12 år delta i ett vinterläger 21–23.2. För åldersgruppen  13–17 år blir det en vintersportresa till Himos 21–24.2 och för över 18-åringar en vintersportresa till Pyhätunturi 9–14.4. Anmälningstiden för vinterlägren går ut redan i januari så det lönar sig att anmäla sig så fort som möjligt.

Anmälning till  vinterägret för 7-12-åringar och vintersportresan för  3-17-åringar via den här länken: https://www.lyyti.in/Nuorisotyon_tapahtumat_2020_8819
Genom samma länk kan man anmäla sig också till alla andra läger som ordnas 2020.

Anmälning till vintersportresan för över 18-åringar görs här: https://www.lyyti.in/Talviurheilureissu_Pyhatunturille_9144…

Språket på ungdomsarbetets läger är i första hand finskt teckenspråk. I lägren kan alla teckenspråkiga barn, hörande syskon, coda, hörselnedsatta, CI-barn och andra delta. Alla är välkomna med, oberoende av teckenspråkskunskaper.

Vill du jobba på ett läger?

Lägerpersonal behövs alltid! Här kan du söka jobb på lägren: https://www.lyyti.in/Nuorisotyontyonhakulomake2020

Monika Hämälä är ungdomssekreterarens vikarie fram till slutet av februari. Du kan kontakta Monika i alla frågor som rör ungdomsarbetet per e-post eller Whatsapp: monika.hamala@kuurojenliitto.fi / 044 3650 594.