Kuurojen Liiton ruotsinkielinen logo

Ansök om dövförbundets stipendier

Finlands Dövas Förbunds styrelse beslutar om utdelning av stipendier ut förbundets donationsfond och Puro-Lembergfonden på sitt möte i april. Döva kan beviljas stipendium för till exempel studier, studieresor, hobbyverksamhet eller för att delta i seminarier…

Döva kan beviljas stipendium för till exempel studier, studieresor, hobbyverksamhet eller för att delta i seminarier och kongresser.

Föreningar kan få stöd för särskilda behov och för kostnader för arrangerande av olika slags medlemsevenemang.

En person eller förening beviljas inte stipendium flera gånger i följd.

Ansökningar ska skickas före 1.4.2020 per e-post till styrelsens sekreterare  elina.pokki@kuurojenliitto.fi eller per post till Finlands Dövas Förbunds styrelse, Finlands Dövas Förbund, PB 57, 00401 Helsingfors.