27.11.2019

Kulturdagarnas datum har ändrats

Datumet för Dövas 31 riksomfattande kulturdagar har ändrats till 5-7 juni. Evenemanget ordnas i Carelia-salen i Joensuu.

Kulturproducent Teemu Lipasti-Sjöroos säger att arrangemangen tillsammans med arrangörskommittén har gått bra. En stor sak är att tidpunkten för kulturdagarna har ändrats från slutet av maj till början av juni. Man tog till den här lösningen då det visade sig att det i Joensuu ordnas ett annat stort evenemang samtidigt, vilket innebar en risk för att hotellrummen tar slut och arrangemangen krånglas till. Efter noggrant övervägande beslutade arrangörskommittén, Finlands Dövas Förbunds styrelse och förbundets personal att kulturdagarna flyttas och alltså ordnas 5-7 juni 2020.

Finlands Dövas Förbund beklagar eventuella olägenheter för dem som redan har hunnit boka resor eller hotellrum. De flesta bokningarna går att ändra till den nya tidpunkten men om du har problem med dina bokningar ber vi dig kontakta dövförbundets kulturproduktion så reder vi ut saken tillsammans. Ta kontakt med kulturproduktionen per e-post:  kulttuurituotanto (at) kuurojenliitto.fi.

Till övriga delar är kulturdagsprogrammet oförändrat. Kulturdagarnas webbplats publiceras kring årsskiftet och anmälningar till evenemanget tas emot våren 2020.

Nyttiga länkar