DE RIKSOMFATTANDE TECKENSPRÅKIGA UNGDOMSDAGARNA 2019

I år drar de riksomfattande ungdomsdagarna till sjöss och hålls på Östersjön och i Stockholm!

Ungdomsmötet börjar kl. 12 på fredag i Ljusa huset i Helsingfors, där vi kollar igenom gångna och kommande evenemang och väljer nya medlemmar till ungdomsutskottet. Efter mötet startar bussen från Ljusa husets  gård till hamnen och på eftermiddagen stiger vi ombord på Silja Symphony. Alla som någon gång varit på en Sverigekryssning vet vad som väntar: lockande taxfree, dignande buffébord och häftiga discoljus! Kan man tänka sig ett bättre sätt att ta emot höstmörkret?

Lördag morgon anländer vi till Stockholm och tillbringar dagen där. På eftermiddagen hoppar vi ombord igen och åker tillbaka till Helsingfors, där vi slår upp ögonen på söndag morgon.

Förutom kryssningen är det speciella för i år att vi ordnar veckoslutet i samarbete med Hörselförbundet. För dövförbundets del ansvarar ungdomsrepresentanterna från dövföreningarna i Esbo, Helsingfors och Vanda  för evenemanget tillsammans med förbundets ungdomsarbete.

Officiell kallelse till ungdomsmötet skickas till medlemsföreningarna i slutet av augusti. Representanter i åldern16-18 år för ungdomsklubbar, dövföreningar eller elevkårer har rätt att delta i ungdomsmötet.