KL Support Ab

Uthyrning av mikrotelefoner och reparation av skavanker som uppstått genom normal användning.
Vad är en mikrotexttelefon? Mikrotexttelefonen är ett datorbaserat system för texttelefonsamtal, bildtelefonsamtal, distanstolkning och kommunikation över webben. Datorn kan antingen vara bärbar eller en skrivbordsdator, beroende på kundens behov.

Kontakt:

Janne Raatikainen
Leverans och service av mikrotexttelefoner
mobil 045-132 3311 (endast sms)
E-post: janne.raatikainen@kl-support.fi
Skype: kl.support.oy

Besöksadress: Ljusa huset
Ilkkavägen 4, 00400 Helsingfors

Kundtjänst och fakturering
Erja Toivonen,

erja.toivonen@kl-support.fi
mobil 044 7335543
Adress: Klubbekrigarvägen5 A 4, 00400 Helsingfors        

Raija Jokila,
VD
(09) 580 3400
mobil 040 5903 848
raija.jokila@kuurojenliitto.fi

 

När datorn överlämnas till kunden är alla program som behövs för de ovan nämnda funktionerna färdigt installerade. 

Kunden ska själv se till att datorn har skydd mot virus och skadlig programvara (sabotageprogram). 

Utöver själva apparaten och de behövliga programmen för samtal ingår också i hyran att vi reparerar skavanker som uppstått genom normal användning.

Vi erbjuder även traditionella Opus- och Polytel-texttelefoner.

Vanliga frågor 1

Hur kan jag få en mikrotexttelefon?

Du kan få en apparat till ditt förfogande genom att ansöka om betalningsförbindelse för den genom handikappservicen vid socialbyrån i din kommun. 

Vanliga frågor 2

Adressförändring?

Om du flyttar till en annan ort, meddela alltid oss din nya adress och ansök så fort som möjligt om ett nytt beslut om betalningsförbindelse för mikrotexttelefon hos socialbyrån.

Vanliga frågor 3

Vem betalar postavgiften när apparaten skickas på service?

Skriv ASIAKASPALAUTUS 601475 på paketet så slipper du betala portoavgift.

KL Support Ab
Ilkkavägen 4
00400 Helsingfors

Vanliga frågor 4

Får jag hjälp om det är något fel på datorn?

Om du får problem med datorn ska du alltid först kontakta Janne på KL Support.  

Vanliga frågor 5

Ingår virusskydd i hyran?

Du ska själv skaffa virusskyddsprogram och se till att hålla virusskyddet uppdaterat. Du ansvarar också själv för installation av andra tilläggsprogram.

Vanliga frågor 6

Om jag inte har hyrt min dator av KL-support, kan jag ändå lämna in den till er för reparation? 

Javisst, men då betalar du själv för reparationen enligt vår prislista.

Prislista

KL Support Ab:s prislista för reparationer och service som inte ingår i apparathyran

Ominstallering och uppdatering av operativsystem 80€/apparat
Operativsystem- och drivrutinskivor samt eventuella programinstallationsskivor. Det tar uppskattningsvis 2-4 dagar att installera och uppdatera operativsystemet.

Licensinstallation 20€/program

Uppsnabbning, virusrensning och uppdatering av dator 40€

Säkerhetskopiering av data 40€/timme (minimiavgift 30min/20€)

Återställande av datorfiler 50€
Återställande av filer, t.ex. semesterbilder, dokument m.m. från kundens hårdskiva till en yttre hårdskiva eller usb-pinne. Inkluderar inte reparation av datorn utan endast räddning av filerna.

Reseersättning för kundbesök 20€ i huvudstadsregionen
För servicearbeten hemma hos kunden är minimidebiteringen för en 1 timme.

Priserna inkluderar mervärdesskatt 24%.

Här hittar du oss
  • KL supportin ovikello

Dörren som leder till KL Support Ab finns i Ljusa husets A-flygel, på vänster sida i portgången mot innergården.

Ring på dörrklockan när du vill besöka oss på kontoret.

Page updated 21.12.2017