12.9.2019

Viittomakielinen filmifestivaali Jyväskylässä

Kuudetta kertaa järjestettävä Viittomakielinen filmifestivaali kokoaa viime vuosien viittomakieliset tuotannot eri puolilta maailmaa suomalaisten elokuvaystävien iloksi Jyväskylään lauantaina 16.11.2019.

Tapahtuma on toteutettu Taiteen edistämiskeskuksen tuella ja yhteistyössä Jyväskylän yliopiston viittomakielen keskuksen kanssa. Festivaali on viittomakielisen ilmaisun ja kulttuurin juhlaa avaten samalla kuuleville ovia kuurojen maailmaan.

Esitykset pidetään Jyväskylän yliopiston C1-päärakennuksen isossa salissa (Seminaarinkatu 15, Jyväskylä), kivenheiton päässä Jyväskylän keskustasta. Ohjelma käynnistyy lauantaina klo 10:00, esitysputken puolivälissä on 1,5 tunnin ruokatauko. Elokuvissa on suomenkielinen tekstitys. Tilaisuus päättyy viimeistään klo 18:00. Tarkempi ohjelma julkaistaan lokakuun aikana.

LIPUT
Kokopäiväinen filmifestivaaliranneke maksaa 20 euroa. Linkki lipunmyyntiin löytyy uutisen alta. Kaikki netin kautta ostetut liput vaihdetaan festivaalirannekkeeseen paikan päällä mobiili- tai paperikuittia vastaan. Huom! Paikkoja on rajoitetusti, joten kannattaa toimia nopeasti!

ELOKUVAT
Festivaaliin odotetaan ilmoittautuvan sekä viittomakielisten elokuvaharrastajien omia luomuksia että ulkomaisia viittomakielisiä elokuvia. Festivaalissa toteutetaan yleisöäänestys parhaasta kotimaisesta elokuvasta. Palkinto luvassa! Tarkempi ohjelma ja elokuvien nimet julkaistaan lokakuun aikana Kuurojen Liiton verkkosivulla ja kulttuurituotannon somekanavilla.

OMA ELOKUVA MUKAAN FESTIVAALIIN?
Onko sinulla uusi ja valmis elokuva, jota ei ole esitetty viimeisimmässä filmifestivaalissa? Ilmoittaudu mukaan ohjelmaan 11.10. mennessä lataamalla oheinen elokuvantekijöiden ilmoittautumislomake ja täyttämällä tietosi tai ota yhteyttä kulttuurituottajaan.

Tiedustelut Kuurojen Liiton kulttuurituottajalta: teemu.lipasti-sjoroos@kuurojenliitto.fi / +358 50 322 4067

Nyttiga länkar
Nedladdningsbara filer