Diskussionsdagarna

Diskussionsdagarna 2019

Nästa års diskussionsdagar för föreningarna ordnas i Uleåborg 8–9.2.2019. På fredagen samlas vi på Uleåborgs dövförening klockan 18 och på lördag är det så dags för den egentliga diskussionsdagen. Anmälningen till diskussionsdagarna har nu öppnats!
Nyttiga länkar

Diskussionsdagarna 2019 äger rum i Wegelius-salen på ODL Hyvinvointikeskus (Albertinkatu 16, Uleåborg). För övernattning kan föreningarnas representanter boka rum på hotell Scandic Oulu City, där vi har en reservation. Bokningen ska skötas direkt med hotellet, som ligger i stadens centrum.

Tidsschema

Fredag 8.2 kl. 17–> Samling på Uleåborgs dövförening, Koskitie 19 A 1. Kvällens tema: påverkansarbete.
Lördag 9.2 kl. 9:15–16:30 Diskussionsdag (Wegelius-salen).

Föreningarna kan informera om sina egna evenemang eller andra saker på föreningsforumet på eftermiddagen. Kom ihåg att förbereda presentationen på förhand. Till föreningsforumet kan man också i förväg skicka in en färdig video om ärendet (max 2 minuter lång).

Närmare program kommer i januari.

Anmälning

Anmäl dig till diskussionsdagarna med blanketten här intill.

Från varje förening kan en (1) representant delta i diskussionsdagarna. För den representanten betalar Finlands Dövas Förbund rese- och måltidskostnaderna, men inte övernattning. Den förening som så önskar kan på egen bekostnad skicka ytterligare en representant. Vi hoppas att föreningarna vid val av representant(-er) beaktar de unga och i mån av möjlighet utser en ung representant till diskussionsdagarna.

Förbundet bjuder alla anmälda på eftermiddagskaffe på lördagen.

Reseersättning

Reseersättningen betalas i april till det bankkonto som representanten har uppgett. Ersättning betalas enligt kollektivtrafikens tariffer. Uppgifterna för reseersättningen ska lämnas till Marika Rantanen (marika.rantanen@kuurojenliitto.fi) före 9.4.2019. Uppgifter som skickas efter detta datum beaktas inte.

Övernattning

För föreningarnas representanter har ett antal rum reserverats på Hotell Scandic City (www.scandichotels.fi). Rummen ska bokas per e-post till  oulucity@scandichotels.com.  När ni bokar, kom ihåg att uppge koden ”KUU080219”. Var och en ska sköta bokning och betalning direkt med hotellet och bokningarna ska göras före 18.1.2019. Efter detta datum kan hotellet fritt sälja rummen till andra gäster.  När man betalar på hotellet är priset 98€/natt för enkelrum och 116€/natt för dubbelrum. Priset inkluderar frukost.

Övrigt

För diskussionsdagarna har skapats en evenemangssida på Facebook (på finska), se länk.

En del av dagen kan man också följa med evenemanget i direktsändning på webben (under t.ex. grupparbetena är det ingen direktsändning). Närmare sändningstidtabell publiceras senare.

Vi ses i Uleåborg!

Page updated 11.12.2018